طرز تهیه شیرینی پفکی مجلسی و خوشمزه به روش قنادی و نکات مهم آن

دستور پخت شیرینی پفکی مجلسی

 

اگر به دنبال تهیه یک شیرینی ساده و ارزان قیمت هستید، حتما تهیه شیرینی پفکی را در نظر بگیرید. این شیرینی علاوه بر اینکه بسیار ساده تهیه می شود، طعم فوق العاده ای نیز دارد. در این آموزش شیرینی پزی داریم تا طرز تهیه و نکات مهم در خصوص تهیه این شیرینی را توضیح دهیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم 

سفیده تخم مرغ۴ عدد
پودر قندیک و سه چهارم پیمانه
پودر تارتارنصف قاشق چایخوری یا قاشق چایخوری آبلیمو

طرز تهیه شیرینی پفکی

مرحله ۱

ابتدا تخم مرغ ها را از یخچال خارج کرده و زرده و سفیده تخم مرغ ها را از هم جدا کنید. دقت کنید که سر سوزنی زرده نباید با سفیده ها ترکیب شود. مدتی صبر کنید تا سفیده های تخم مرغ به دمای محیط برسند، زیرا زمان لازم برای هم زدن سفیده ها کاهش پیدا می کند. اکنون آبلیمو یا کرم تارتار را به سفیده ها اضافه کنید. این مخلوط را آنقدر هم بزنید تا کف کرده و حجمی دو برابر پیدا کند.

مرحله ۲

پس از اینکه سفیده خودش را گرفت، پودر قند را قاشق قاشق و به تدریج به آن اضافه می کنیم. به هم زدن ادامه می دهیم تا سفیده غلظتی مثل خامه پیدا کند. وقتی سر همزن را از سفیده بیرون می آورید، سفیده باید به شکل تیز از آن آویزان باشد. در این حالت سفیده آماده شده است.

مرحله ۳

اکنون کف سینی فر یک کاغذ پوستی قرار داده و سفیده های خامه ای را در داخل قیف می ریزیم. سفیده ها را به هر شکلی که می خواهید، با استفاده از ماسوره بر روی ظرف شکل دهید.

مرحله ۴

فر را بر روی درجه حرارت ۱۵۰ درجه سانتی گراد تنظیم کرده و شیرینی ها را به مدت ۳۵ تا ۴۵ دقیقه در داخل فر قرار دهید تا پخته شده و خشک شوند. می توانید ابتدا به مدت ۳۰ دقیقه شیرینی ها را در داخل فر قرار داده و اگر هنوز نرم بود، مجددا برای ۱۵ دقیقه دیگر در داخل فر قرار دهید. این شیرینی حتما باید در دمای پایین پخته و خشک شود. اکنون شیرینی شما آماده شده است.

فوت و فن های دستور پخت شیرینی پفکی

  • اگر تخم مرغ سرد باشد، سفیدها بهتر از زرده جدا می شوند، بنابراین به محض بیرون آوردن تخم مرغ از یخچال، سفیده ها و زرده ها را جدا کنید.
  • حتما برای فرم دادن سفیده صبر کنید تا سفیدها به دمای اتاق برسند.
  • برای هم زدن سفیده ها حتما از همزن برقی استفاده کنید و مراقب باشید که ذره ای زرده با سفیده ها ترکیب نشود.
  • کرم تارتار به طرز فوق العاده ای در شکل گیری و تثبیت پف سفیده ها موثر است. بنابراین فراموش نکنید که به ازای هر سفیده تخم مرغ، یک هشتم قاشق چایخوری از کرم تارتار استفاده کنید. با این حال اگر کرم تارتار در دسترس ندارید، برای این منظور از آبلیمو استفاده کنید.
  • اگر می خواهید شیرینی تان رنگی باشد، می توانید در صورت تمایل کمی پودر رنگ خوراکی به سفیده فرم گرفته اضافه کنید. پودر کاکائو و اسانس وانیل می توانند هم رنگ و هم طعم این شیرینی را فوق العاده کنند.
  • این شیرینی را در جای خنک نگه دارید، زیرا پودر قند در شیرینی پفکی می تواند رطوبت را به خود جذب کند.
  • می توانید به جای پودر قند از شکر استفاده کنید. تنها تفاوت استفاده از شکر این است که دارای نشاسته ذرت است و باعث خشک تر شدن این شیرینی می شود.
  • حتما برای هم زدن سفیده ها از کاسه های بزرگ استفاده کنید. سفیده ها پس از هم زدن حجمی ۶ تا ۸ برابر پیدا می کنند. بنابراین در هنگام هم زدن این مساله را در نظر بگیرید.
  • شیرینی پفکی را با ماسوره های مختلف می توانید به فرم های زیبا و متنوع درست کنید.
  • اگر پس از بیرون آوردن این شیرینی از فر، شیرینی ها به کاغذ پوستی می چسبند، یعنی شیرینی هنوز رطوبت دارد و بهترین کار این است که به مدت ۲ تا ۳ ساعت صبر کنید یا شب تا صبح شیرینی را در فر خاموش قرار دهید.
  • برای رسیدن به بیشترین حجم ممکن، کم کم پودر قند را اضافه کنید. با این کار حجم سفیده ها بیشتر خواهد شد.

شیرینی پفکی یکی از شیرینی های خوشمزه و پرطرفدار است که تهیه آن به مواد اولیه زیادی نیاز ندارد. تنها با استفاده از سفیده تخم مرغ و پودر قند و کرم تارتار می توانید این شیرینی خوشمزه را تهیه کنید. امیدوارم که از این طرز تهیه لذت برده باشید و حتما این شیرینی جذاب را برای خود و اعضاء خانواده تان تهیه کنید.
همچنین بخوانید

طرز تهیه شیرینی پفکی مجلسی و خوشمزه به روش قنادی و نکات مهم آن
3.1 (62.22%) 9 votes