طرز تهیه چیغیرتمای مرغ اردبیلی خوشمزه و ساده مرحله به مرحله

طرز تهیه چیغیرتمای مرغ

 

یک نوع غذای محلی در استان اردبیل می باشد. چیغیرتمای در واقع افزودن تخم مرغ در مرحله آخر به مرغ را می گویند که این غذا به املت گوجه فرنگی نیز در اردبیل مشهور است. تنوع چیغیرتمای در سراسر ایران بسیار زیاد است مانند چیغیرتمای بوقلمون یا دومبالان چیغیرتما و … اما این غذا بسیار پر طرفدار و خوشمزه می باشد. در صورتی که از مرغ برای تهیه این غذا استفاده نشود مانند املت می باشد. شما برای تهیه این غذا می توانید از سینه یا ران مرغ استفاده کنید و به همراه پلو و یا نان این غذا را سرو کنید. چیغیرتمای مرغ یک غذای سنتی می باشد و سعی کنید تمام مراحل را مطابق دستور پیش بروید تا به نتیجه دلخواه برسید. امروز در پارسی دی چیغیرتمای مرغ را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

سینه مرغ۲ تکه
پیاز۲ عدد
کره۵۰ گرم
تخم مرغ۳ عدد
گوجه فرنگی۲ عدد
سیب زمینی۲ عدد
نمک و فلفل سیاه و زردچوبه و برگ بوبه مقدار لازم

طرز تهیه چیغیرتمای مرغ

مرحله اول : پخت مرغ

ابتدا سینه مرغ را با یک ۱ عدد پیاز ۴ قاچ شده و برگ بو و نمک و فلفل سیاه و زردچوبه داخل قابلمه ریخته و مقداری آب اضافه کنید و اجازه دهید مرغ با حرارت کم پخته شود بعد از پخت مرغ آن از قابلمه خارج کنید و داخل تابه کمی کره یا روغن ریخته و سینه مرغ را سرخ کنید تا برشته و طلایی شود.

مرحله دوم : سرخ کردن سیب زمینی

سیب زمینی را پوست بگیرید و خلالی پوست کنید سپس داخل تابه با مقداری نمک سرخ کنید تا برشته شود. به دلخواه می توانید برای خوش رنگ شدن سیب زمینی کمی زردچوبه در روغن آن ریخته سپس سیب زمینی ها را اضافه کنید.

مرحله سوم : سرخ کردن گوجه فرنگی

داخل همان تابه که سیب زمینی را سرخ کردیم گوجه ها را شسته و به صورت حلقه ای یا مکعبی ریز خرد کنید و با روغت تفت دهید تا کمی نرم شود.

مرحله چهارم : تهیه چیغیرتمای مرغ

تخم مرغ را داخل کاسه شکسته و کمی فلفل سیاه و نمک اضافه کنید و با همزن دستی یا چنگال هم بزنید تا از لختگی خارج شود. کره را به همراه مرغ و سیب زمینی به گوجه فرنگی های در حال سرخ شدن اضافه کنید و روی آن ها تخم مرغ زده شده را بریزید و حرارت را کمی کنید و اجازه دهید تخم مرغ سفت شود به همین راحتی چیغیرتمای مرغ ما حاضر شد به همراه برنج یا نان و ترشی سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت چیغیرتمای مرغ

  1. به دلخواه می توانید به مواد چیغیرتمای مرغ ۱ پیاز خرد شده نیز اضافه کنید.
  2. می توانید رب را جایگزین گوجه فرنگی کنید.
  3. می توانید املت را تهیه کنید و بعد هنگامی که تخم مرغ در حال سفت شده است سیب زمینی و مرغ را روی آن قرار دهید.
  4. به دلخواه می توانید فلفل سبز تند نیز اضافه کنید.
  5. در تابه را در هنگام پخت تخم مرغ نگذارید.

همچنین ببینید 

از
7
دیدگاه