طرز تهیه باسترما پلو با مرغ لذیذ و مجلسی با رب انار و گردو

طرز تهیه باسترما پلو با مرغ

 

غذا های سنتی ایرانی بسیار خوشمزه و پر طرفدار هستند مخصوصا غذا های که محلی هستند و امروز کمتر به آن پرداخته می شود و شما می توانید این بار باسترماپلو را با مرغ تهیه کنید این غذا برای شهر آستارا می باشد و طعم و مزه بسیار خوبی دارد و با کمی رب انار و گردو طعم فوق العاده ی به خود می گیرد. اگر دوست دارید یک غذای محلی خوشمزه و جدید تهیه کنید باسترما پلو با مرغ را در نظر داشته باشید. امروز در پارسی دی طرز تهیه باسترما پلو با مرغ را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

برنج۴ پیمانه
مرغ۴ تکه پخته و استخوان گرفته
رب انار۱ ق غذا خوری
رب آلوچه۱ ق چای خوری
گردوی نگینی خرد شده۲ ق غذا خوری
پیاز داغ ۲ ق غذا خوری
سیر داغ۱ ق چای خوری
تخم مرغ۲ عدد
ماست۲ ق غذا خوری سر پر
زعفران غلیظ دمکرده۲ ق غذا خوری
هل ساییده۱/۸ ق چای خوری
گلاب۱ ق غذا خوری
روغن مایع۲ ق غذا خوری
کره‌ ی محلی۲ ق غذا خوری
ادویه پلویی۱/۲ ق چای خوری
پودر گل محمدی۱/۲ ق چای خوری

طرز تهیه باسترما پلو با مرغ

مرحله اول: پخت مرغ

ابتدا مرغ را به همراه کمی نمک ،فلفل ، زعفران ، یک عدد پیاز کوچک،برگ بو و یک بوته سیر تازه و کوچک و ۳ لیوان آب روی حرارت ملایم قرار دهید تا بپزد و فقط یک لیوان از آب مرغ باقی بماند. مرغ ها را از سس خارج کرده و بی استخوان می‌کنیم.

مرحله دوم: سرخ کردن

داخل تابه کمی روغن ریخته و تکه‌ های مرغ و پیاز داغ و سیر و گردو و زعفران و رب انار و آلوچه را افزوده و تفتی داده تا مزه‌ها با هم ترکیب شوند و ادویه‌ی پلویی و پودرگل محمدی را افزوده و از روی حرارت بردارید.

مرحله سوم: پخت برنج

برنج را که چند ساعتی خیس کرده ، روی حرارت قرار دهید و صبر کنید تا کمی نرم شود و کمی زنده تر از همیشه برنج را آبکش کنید. داخل یک کاسه تخم مرغ ها را به همراه زعفران همزده تا از لختگی درآید و دو قاشق از این تخم مرغ را کف قالب یا قابلمه ی چرب شده ی موردنظر که می‌خواهید باستیرما پلو را آماده کنید ریخته و کنار قرار دهید و به مابقی تخم‌مرغ ها، ماست،گلاب،هل،زعفران،روغن مایع و نمک را افزوده و همزده و کمی برنج به این ترکیب افزوده و همزده و کنار دستمان قرار دهید و حالا روی تخم مرغی که داخل قالب بریزید.

مرحله چهارم: تهیه باسترما پلو با مرغ

کمی کنجد پاشیده و یک لا نان لواش کف قابلمه قرار داده و برنج زعفرانی تخم مرغی را روی نان لواش پهن کرده و مواد مرغ را روی برنج ریخته و با برنج سفید باقی‌ مانده روی مرغ ها را بپوشانید  و تکه‌ های کره‌ی محلی را روی برنج قرار داده و در ظرف را با فویل بسته و داخل فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه‌ی سانتی‌گراد به مدت ۱ ساعت قرار دهید تا باستیرما پلوی ما آماده شود. می‌توانید غذا را داخل قابلمه و روی حرارت بسیار ملایم هم دم بگذارید.

فوت و فن های دستور پخت باسترما پلو با مرغ

  1. در انتها می توانید فویل را بردارید تا روی پلو نیز برشته شود.
  2. اگر در قابلمه این غذا را تهیه می کنید از شعله پخش کن استفاده کنید.
  3. آب مرغ را دور نریزید برای تهیه سوپ استفاده کنید.

همچنین ببینید 

از
1
دیدگاه