طرز تهیه تره اسفناج اردبیلی ساده و خوشمزه به روش محلی

طرز تهیه تره اسفناج

 

یکی از غذاهای سنتی ایرانی می باشد که هم در گیلان و هم در اردبیل تهیه می شود و رسپی هر دو متفاوت است ولی هر دو از ترکیب اسفناج تهیه می شوند. غذاهای سنتی امروزه در بین همه مردم ایرانی بسیار محبوب شده است و دیگر فرقی ندارد در کدام شهر است همه دوست دارند غذاهای سنتی ایرانی قدیمی را تهیه کنند و در لیست غذاهای خود تنوع ایجاد کنند. اما این غذا هم خوشمزه و هم مقوی می باشد زیرا از اسفناج تهیه شده است شاید فکر کنید در تهیه این غذا از تره استفاده شده است ولی فقط از اسفناج استفاده شده است که در هر شهر رسپی متفاوتی برای تهیه آن وجود دارد. امروز در پارسی دی تره اسفناج را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

پیاز۱ عدد
اسفناج۵۰۰ گرم
تخم مرغ۲ عدد
سیر۲ حبه
لپه پخته شده۱ پیمانه
رب انار۱ ق غذا خوری
کره۳۰ گرم
نمک، فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه تره اسفناج اردبیلی

مرحله اول: آماده سازی لپه

بهتر است قبل از شروع کار ۱ ساعتی لپه را خیس کنید و بگذارید بجوشد و که هم بوی بد آن از بین برود و هم پخته شود بهتر است کف روی لپه را هنگام جوشیدن بگیرید و بعد با آب سرد ابکش کنید.

مرحله دوم: تفت دادن اسفناج

اسفناج ها را پاک کنید و خوب بشورید و بگذارید تا خشک شود وقتی آب اسفناج کاملا رفت آن را درشت خرد کنید سپس اسفناج ها را داخل تابه ریخته و بدون روغن تفت دهید تا پخته و نرم شوند و آب اضافی آنها تبخیر شود سپس از روی حررات بردارید.

مرحله سوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه داخل یک تابه کره را انداخته تا ذوب شود و بعد پیاز را نگینی ریز خرد کنید و داخل کره تفت دهید تا کمی سبک و طلایی شود و بعد سیر پوره شده را اضافه کنید و تفت داده تا بوی سیر بلند شود در ادامه رب انار و اسفناج و لپه پخته شده را نیز اضافه کنید و تفت دهید.

مرحله چهارم: تهیه تره با اسفناج اردبیلی

در ادامه همه مواد که خوب با هم تفت خوردن کمی نمک و فلفل سیاه اضافه کنید و بعد تخم مرغ ها را داخل تابه شکسته و صبر کنید تا کمی خودش را بگیرد سپس هم بزنید تا تخم مرغ کاملا پخته شود سپس از تابه خارج و به همراه نان تازه سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه تره اسفناج

  1. در رسپی گیلانی این غذا، بجای لپه از برنج نیم دانه یا سالم استفاده می شود.
  2. به دلخواه می توانید برای چاشنی از آب نارنج استفاده کنید.
  3. رب انار را زیاد تفت ندهید زیرا رنگ غذا را تیره می کند.
  4. بهتر است همراه کره کمی روغن اضافه کنید تا کره زود نسوزد.
  5. به دلخواه می توانید مقدار سیر را بیشتر کنید و یا از سیر تازه یا پودر سیر استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه