طرز تهیه قارچ سوخاری بدون ماست با آب و یخ خیلی ساده و راحت در ماهیتابه

دستور پخت قارچ سوخاری بدون ماست

قارچ سوخاری بدون ماست

 

قارچ سوخاری بدون ماست یکی از روش های ساده برای تهیه قارچ سوخاری راحت و بدون مواد خاصی می باشد که طعم و مزه بسیار خوبی دارد. برای تهیه قارچ سوخرای بهتر است از قارچ های سالم و سفید و سفت استفاده کنید و اصلا قارچ ها را نشورید و یا یک دستمال آن ها را تمیز کنید. قارچ سوخاری در فست فودی ها یکی از پر طرفدارترین فست فود ها می باشد که به راحتی در خانه قابل تهیه است و شما می توانید داخل تابه به راحتی سرخ کنید و به همراه غذا های مختلف سرو کنید و یا می توانید به عنوان یک فینگرفود در سینی ها خود از آن استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه قارچ سوخاری بدون ماست با آب و یخ را می توانید مشاهده کنید.

مواد لازم برای تهیه قارچ سوخاری بدون ماست 

  • قارچ ۲۰ عدد
  • آرد سفید ۳ الی ۴ پیمانه
  • یخ ۲ پیمانه
  • آب ۱ پیمانه
  • ادویه ها: نمک ۲ ق مربا خوری، زردچوبه ۱ ق مربا خوری، پاپریکا ۱ ق مربا خوری، آویشن ۲ ق مربا خوری، پودر سیر ۱ ق مربا خوری
  • روغن به مقدار لازم

طرز تهیه قارچ سوخاری بدون ماست با آب و یخ و ترد

مرحله اول: آماده سازی

برای اینکه یک قارچ سوخاری رستورانی داشته باشید. باید از قارچ های سفید و سفت استفاده کنید. قارچ ها را با دستما تمیز کنید و با بک چاقو تیز پوست روی قارچ را بگیرید. قارچ ها را روی یک دستمال نخی قرار دهید تا آب اضافه قارچ کشیده شود.

مرحله دوم: مخلوط کردن ادویه ها

آرد را الک کنید و داخل یک کاسه گودر بریزید و ادویه های گفته شده و نمک را اضافه کنید و این کاسه را کنار قرار دهید. یخ و آب را داخل کاسه قرار دهید و صبر کنید تا آب کاملا خنک شود.

مرحله سوم: سوخاری کردن آرد

قارچ های خشک شده را داخل مخلوط آرد بریزید و بعد داخل یخ قرار دهید و این کار ار چند بار تکرار کنید تا یک لایه ضخیم دور قارچ ایجاد شود و بعد با دست خود قارچ ها را کمی ماساژ دهید تا حالت پولکی روی قارچ ها ایجاد شود.

مرحله چهارم: تهیه قارچ سوخاری بدون پودر سوخاری

داخل یک قابلمه روغن ریخته و صبر کنید تا داغ داغ شود و بعد قارچ ها را داخل روغن داغ انداخته و برای ۱۵ دقیقه صبر کنید تا طلایی و ترد شود و بعد روی دستمال روغن گیر قرار دهید و صبر کنید تا آب اضافه آن کشیده شود و بعد با سس دلخواه میل کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه قارچ سوخاری بدون ماست و پودر سوخاری

  1. قارچ ها در روغن باید شناور باشند و می توانید از یک قابلمه کوچک استفاده کنید و دانه دانه آن ها را سرخ کنید تا روغن کمتری مصرف شود.
  2. از یک ربع قبل روغن را داغ کنید.
  3. باری ماساژ دادن قارچ از دستکش استفاده نکنید.
  4. ۱۵ الی ۲۰ دقیقه با حرارت متوسط قارچ ها را سرخ کنید تا خوب مغز پخت و ترد شود.
  5. در آخر از دستمال روغن گیر استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه