طرز تهیه سوپ ذرت و قارچ و هویج مقوی و خوشمزه بدون مرغ با شیر

دستور پخت سوپ ذرت و قارچ

طرز تهیه سوپ ذرت و قارچ

 

سوپ ذرت و قارچ یکی از سوپ های بسیار خوشمزه و مجلسی می باشد که علاوه بر مزه خوب آن ظاهر هوس انگیزی دارد. این سوپ دارای مواد مغذی و مفید برای بدن است، به ویژه که در فصل زمستان باید از مواد مقوی بیشتر استفاده شود تا سیستم ایمنی بدن بالا برود. این سوپ خوشمزه را می توانید به عنوان پیش غذا در مهمانی های خود استفاده کنید و حتی به دلیل وجود قارچ در این سوپ دارای خواص مفیدی از جمله ویتامین D مورد نیاز بدن می باشد. این سوپ فوق العاده و خوشمزه را می توانید با این دستور پخت خیلی راحت و سریع تهیه و نوش جان کنید. امروز قصد داریم طرز تهیه سوپ ذرت و قارچ و هویج با شیر را در پارسی دی به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه سوپ ذرت و قارچ مجلسی

  • قارچ ۱۰ عدد
  • ذرت ۱/۲ پیمانه
  • جو پرک ۱/۵ پیمانه
  • آرد ۱/۳ پیمانه
  • شیر ۲ پیمانه
  • عصاره مرغ ۲ عدد
  • کره ۶۰ گرم
  • پیاز ۱ عدد
  • هویج ۲ عدد
  • آبلیمو ۱ ق چای خوری
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه سوپ ذرت و قارچ و هویج با شیر

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا پیاز را بشورید و پوست کنید. سپس روی تخته برش نگینی خرد کنید و کنار بگذارید. هویج ها را شسته و پوست آن را با پوست کن بگیرید و آن ها را به صورت نگینی خرد کنید یا با رنده درشت رنده کنید. قارچ را بشورید و پوست نازک روی آن را بگیرید و آن ها را به صورت ورقه ای نازک خرد کنید. جو پرک را در کاسه بزگ بریزید و روی آن آب بریزید و اجازه دهید خیس شود. سپس بعد ۳۰ دقیقه از صافی رد کنید تا آب اضافی آن خارج شود و سپس کمی روی جو پرک آب بریزید تا تمیز و شسته شود.

مرحله دوم: آماده سازی سوپ

قابلمه مناسب را مقداری چرب کنید و پیاز های نگینی خرد شده را تفت دهید تا سبک و طلایی شود. بعد از طلایی شدن پیاز ها عصاره مرغ را اضافه کنید. می توانید از مرغ هم استفاده کنید و اجازه دهید مرغ بپزد و بعد از پخته شدن از آب مرغ استفاده کنید. بعد از اضافه کردن عصاره سوپ به مقدار ۳ لیوان آب بریزید و اجازه دهید تا قل بزند. سپس جو از قبل آماده شده را به قابلمه اضافه کنید و هم بزنید و اجازه دهید با حرارت ملایم بپزد. هر چند وقت هم بزنید تا جو ته نگیرد.

مرحله سوم: آماده سازی قارچ ها و اضافه کردن مواد

در تابه مناسب قارچ های خرد شده را به همراه آبلیمو به تابه اضافه کنید و تفت دهید کمی که تفت داده شد و طلایی شد زیر شعله را خاموش کنید. این کار باعث می شود که قارچ ها سیاه نشوند. سپس قارچ های تفت داده شده را به همراه ذرت به قابلمه جو اضافه کنید و هم بزنید. بعد از کمی جوشیدن هویج های رنده شده را اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله چهارم: آماده سازی شیر

شیر را در قابلمه بریزید و آرد را به شیر اضافه کنید و با همزن دستی خوب هم بزنید تا رقیق شود و گلوله گلوله نشود و مواد شفاف شود. سپس شعله را روشن کنید و با حرارت ملایم هم بزنید و اجازه دهید تا غلیظ شود. سپس کره را به مواد اضافه کنید و اجازه دهید ذوب شود و مواد شبیه فرنی شود. بعد از آماده شدن سس آن را به سوپ در حال پخته شدن اضافه کنید و به طور ملایم با همزن دستی هم بزنید تا سوپ جا افتاده و پخته شود. بعد از مدتی سوپ آماده است در ظرف مناسب بریزید و سرو کنید. نوش جان.

نکات کلیدی برای تهیه سوپ ذرت و قارچ رستورانی

  1. می توانید از سبزی سوپ در صورت تمایل استفاده کنید.
  2. بهتر است در سوپی که شیر دارد از لیموترش استفاده نشود زیرا باعث بریده شدن شیر می شود.
  3. می توانید از آب مرغ پخته شده در سوپ استفاده کنید و گوشت خود مرغ هم داخل سوپ به صورت ریش ریش استفاده کنید.
  4. می توانید به جای استفاده از جو پرک از جو پوست کنده استفاده کنید. در این صورت مدت زمان بیشتری برای پخت سوپ لازم می باشد.

همچنین ببینید  

از
3
دیدگاه