روش نگهداری قارچ در یخچال و فریزر بدون سیاهی + روش بلانچ کردن قارچ در منزل

روش نگهداری قارچ

روش نگهداری قارچ

 

روش نگهداری قارچ؛ در این پست می توانید یاد بگیرید که چگونه قارچ را در فریزر یا یخچال نگهداری کنید تا سیاه و خراب نشود. اگر به عکس بالا دقت کنید می توانید مشاهده کنید که قارچ را می توانید در کیسه کاغذی یا دستمال یا نایلون چگونه قرار دهید تا خراب نشود. در انتهای پست نیز روش بلانچ کردن درست قارچ را یاد خواهید گرفت. قارچ یکی از خوراکی های بسیار خوشمزه است که برای کاهش وزن و افزایش قدرت ایمنی بدن گزینه خوبی می باشد. قارچ شما در برابر بیمار های و عفونت ها محافظت می کند. امروز در پارسی دی روش نگهداری قارچ را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

روش نگهداری قارچ در یخچال

  • برای نگهداری قارچ در یخچال باید از بسته بندی اصلی خوب استفاده کنید و اگر چند عدد قارچ برداشتید مجدد داخل بسته بندی قرار دهید و سلفون روی آن را بکشید.
  • حتما بسته بندی را زمانی که تهیه می کنید و به خانه می آورید در یخچال قرار دهید زیرا قارچ در دمای محیط سریع خراب می شود.
  • اگر دوست ندارید قارچ ها را در بسته بندی خوب نگهداری کنید از کیسه های کاغذی قهوه ای رنگ برای نگهداری قارچ ها استفاده کنید.
  • قارچ را داخل دستمال کاغذی حوله ای آشپزخانه قرار دهید و داخل یک ظرف گذاشته و در یخچال قرار دهید.
  • اگر قارچ شما فاقد بسته بندی باید آن را داخل یک کاسه یا ظرف قرار دهید و روی آن سلفون بکشید و در یخچال نگهداری کنید.
  • یکی از روش های دیگر نگهداری قارچ در یخچال این می باشد که داخل یک نایلون دستما کاغذی قرار دهید و سر آن را گره کنید.

روش نگهداری قارچ

روش نگهداری قارچ در فریزر

اگر دوست دارید قارچ ها را در فریزر نگهداری کنید باید آن ها با دستمال نم دار تمیز کنید و یا از فرچه مخصوص آشپزی استفاده کنید و اصلا نباید داخل آب قرار دهید و یا زیر آب بگیرید. سپس به دلخواه به صورت درسته یا اسلایس شده داخل کیسه فریزر یا زیب کیپ قرار دهید و در فریزر بگذارید به این روش می توانید ۱ الی ۲ ماه قارچ داشته باشید.

بلانچ کردن قارچ

روش نگهداری قارچ

 

بلانچ کردن قارچ یکی از روش های دیگر برای نگهدرای قارچ در خانه می باشد که شما می توانید به راحتی قارچ ها را بلانچ کنید. همان طور که می دانید بلانچ کردن قارچ باعث حفظ طعم و مزه سبزیجات می شود و پیشنهاد می شود برای حفظ خواص از روش بلانچ کردن استفاده کنید. در این روش قارچ ها اصلا سیاه نمی شود.

مواد لازم برای بلانچ کردن قارچ

  • قارچ ۱ کیلوگرم
  • نمک ۱ ق غذا خوری
  • آبلیمو ۱/۲ پیمانه

روش بلانچ کردن قارچ

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید قارچ ها را بشورید و خشک کنید و به دلخواه می توانید پوست روی قارچ را بگیرید و اسلایس کنید. داخل یک قابلمه آب ریخته و زمانی که به جوش آمد نمک را و آبلیموترش را اضافه کنید و بعد نوبت اضافه کردن قارچ ها می باشد و ۱۵ دقیقه زمان دهید تا بچوشد.

مرحله دوم: بلانچ کردن قارچ

قارچ ها را سریع آبکش کنید و سریع داخل یک کاسه یخ و آب قرار دهید و ۱۰ دقیقه بگذارید تا بماند و بعد از خنک شدن آبکشی کنید و بسته بندی کرده و در فریزر نگهداری کنید.

نکات کلیدی در روش نگهداری از قارچ

  1. می توانید از روش قدیمی نگه داشتن در نمک برای نگهداری قارچ استفاده کنید.
  2. تا حد امکان سعی کنید قارچ را به صورت روزانه تهیه کنید.
  3. از خرید قارچ های تغییر رنگ داده و لکه دار خودداری کنید.
  4. قارچ را حتما بو کنید تا بوی سالم و مطبوعی داشته باشد.

همچنین ببینید  

از
7
دیدگاه