طرز تهیه سوپ ازوگلین خوشمزه ترکیه با دال عدس و بلغور گندم

طرز تهیه سوپ ازوگلین

 

یکی از سوپ های بسیار خوشمزه است که برای کشور ترکیه است و طعم و مزه خوبی دارد و از بلغور و دال عدس تهیه می شود و در نهایت مواد همه پوره شده و مانند یک پتاژ است و با نان تست گریل شده سرو می شود. ترکیه به دلیل همسایگی با ایران غذاهای آنها با ذائقه ما بسیار جور است. سوپ ازوگلین را می توانید با مرغ یا آب گوشت تهیه کنید و یا می توانید هر دو را حذف کنید. در انتهای تهیه سوپ ازوگلین می توانید از کمی فلفل پولبیبر برای تزئین استفاده کنید این ادویه را می توانید از عطاری ها تهیه کنید. این غذا یا سوپ بیشتر در استانبول و منطقه جنوب شرقی ترکیه تهیه می شود و سوپ بسیار مقوی است زیرا برای تقویت سیستم ایمنی بدن همه سبزیجات لازم را دارد به علاوه از دال عدس نیز استفاده شده است. امروز در پارسی دی سوپ ازوگلین را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

دال عدس۱.۵ پیمانه
برنج۲ ق غذا خوری
بلغور گندم۲ ق غذا خوری
پیاز۱ عدد
رب گوجه فرنگی۱ ق غذا خوری
آب مرغ یا استاک۱ عدد
نعنا خشک۱/۴ ق چای خوری
لیمو تازه۱ عدد
نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمزبه مقدار لازم

طرز تهیه سوپ ازوگلین با دال عدس و بلغور گندم

مرحله اول: پخت دال عدس

ابتدا پیاز را نگینی ریز خرد کنید و داخل قابلمه مورد نظر کمی تفت دهید تا سبک شود سپس دال عدس را که از نیم ساعت قبل خیس کردید و آبش را دور ریختید اضافه کنید و چند لیوان آب اضافه کنید و بگذارید تا عدس پخته شود.

مرحله دوم: افزودن بلغور و برنج

در ادامه پخت دال عدس کف می کند حتما کف روی آن را جمع کنید و بعد برنج و بلغور گندم را که از قبل خیس کردید اضافه کنید و هم بزنید و صبر کنید تا برنج و بلغور نیز پخته شوند.

مرحله سوم: افزودن رب

در ادامه رب را داخل یک تابه با اندکی روغن تفت دهید تا بوی خامی رب گرفته شود سپس به سوپ اضافه کنید و هم بزنید تا رنگ رب کم کم باز شود و بعد در ادامه یک عدد استاک مرغ یا گوشت را که از قبل داخل آب ولرم باز کردید به سوپ اضافه کنید.

مرحله چهارم: تهیه سوپ ازوگلین

حالا باید کمی نعنا خشک را اضافه کنید و نمک و کمی فلفل سیاه و قرمز به آن اضافه کنید و اگر از استاک های آماده استفاده می کنید آنها خود دارای ادویه و نمک هستند پس در ریختن نمک اختیاط کنید در انتها آب لیموترش تازه را به سوپ افزوده و داخل ظرف بکشید با نان تست و کمی پولیبر تزئین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت سوپ ازوگلین ترکیه

  1. در انتهای پخت می توانید کمی کره یا مارگارین به سوپ اضافه کنید.
  2. می توانید در انتهای پخت تمام مواد سوپ را با کمک گوشتکوب برقی یا مخلوط کن میکس کنید و صبر کنید تا غلیظ شود.
  3. مقدار افزودن فلفل قرمز به ذائقه شما بستگی دارد.

همچنین ببینید  

طرز تهیه سوپ ازوگلین خوشمزه ترکیه با دال عدس و بلغور گندم
4 (80%) 2 votes