طرز تهیه سوپ قارچ با سبزیجات مقوی و ساده با خامه و مرغ بدون جو

طرز تهیه سوپ قارچ با سبزیجات

 

یکی از انواع سوپ ها می باشد که بسیار ساده و مقوی است و می توانید برای دوران کرونا و یا سرما خوردگی تهیه کنید. البته باید گفت این سوپ را می توانید برای مهمانی و مجالس خود نیز تهیه کنید. سوپ قارچ و سبزیجات فوق العاده خوش طعم می باشد. شما می توانید برای تهیه این سوپ از مرغ یا عصاره آن استفاده کنید. ولی به این نکته توجه کنید که عصاره ها حاوی ادویه هستند پس در ریختن نمک دقت کنید. شما به دلخواده می توانید در پایان پخت کمی خامه صبحانه به سوپ بزنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه سوپ قارچ با سبزیجات ساده و مقوی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

قارچ۲۵۰ گرم
هویج۲ عدد
پیاز۲ عدد
لوبیا سبز۲ عدد
سیب زمینی۱ عدد
فلفل کاپیا۱/۲ عدد
کدو سبز۱/۲ عدد
کره و روغنبه مقدار لازم
شیر۱ پیمانه
خامه۲ ق غذا خوری
نمک، فلفل سیاه، زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه سوپ قارچ و سبزیجات با شیر و خامه

مرحله اول: پخت مرغ

برای تهیه این سوپ نیاز به مرغ ریش شده است که برای پخت باید مرغ را به همراه ادویه و کمی نمک و پیاز ۴ قاچ شده داخل قابلمه ریخته و روی آن آب جوش بریزید و بگذارید تا مرغ پخته و نرم شود. سپس بعد از خنک شدن ریش ریش کنید و جدا بگذارید.

مرحله دوم: تفت دادن مواد

در ادامه قارچ ها را خوب شسته و اسلایس کنید. هویج و لوبیا سبز را شسته و خرد کنید. کدو سبز را نیز پوست بگیرید و مکعبی ریز خرد کنید در ادامه سیب زمینی و فلفل کاپی را نیز مکعبی خرد کنید. داخل قابلمه مورد نظر کمی کره و روغن ریخته و ابتدا قارچ را کمی تفت دهید تا سبک شود سپس همه سبزیجات را اضافه کنید.

مرحله سوم: پخت سوپ سبزیجات و قارچ

وقتی مواد سبک شدن ادویه ها را به همراه ۱ پیمانه از آب مرغ اضافه کنید و بگذارید تا سبزیجات پخته و نرم شوند. شیر را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند. وقتی سبزیجات پخته شدند باید شیر را به همراه مرغ ریش شده اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله چهارم: تهیه سوپ سبزیجات و قارچ و شیر

وقتی کم کم سوپ غلیظ شد باید چند قاشق از مواد سوپ را داخل یک کاسه ریخته و با خامه مخلوط کنید و هم بزنید تا خامه باز شود. سپس خامه را به سوپ اضافه کنید و بعد از ۵ دقیقه از روی حرارت بردارید. سوپ قارچ و سبزیجات با مرغ آماده شده نوش جان کنید.

فوت و فن های دستور پخت سوپ قارچ و سبزیجات مقوی و مفید برای کرونا و سرماخوردگی

  1. شیر باید هم دما باشد تا حالت بریده نداشته باشد.
  2. برای لعاب بیشتر می توانید از ۲ ق غذا خوری آرد استفاده کنید.
  3. می توانید از کلم بروکلی یا ذرت و نخود فرنگی نیز در این سوپ استفاده کنید.

همچنین ببینید

از
1
دیدگاه