طرز تهیه سوپ عدس قرمز خوشمزه و مجلسی به روش ترکیه ای

سوپ عدس قرمز

 

یکی از آن دسته از سوپ هایی است که بسیار مقوی و سالم است. شما می توانید به سادگی این سوپ را در خانه تهیه کنید و برای مهمانی ها خود سرو کنید. عدس قرمز که در بین ما ایرانی ها به دال عدس مشهور است و در کشور هندوستان از محبوبیت بسیار زیادی برخودار است. این نوع عدس در تمام این کشور کشت می شود. در این دستور پخت سوپ از مجله پارسی دی قصد داریم طرز تهیه سوپ سیر و سبزیجات را آموزش دهیم.

مواد لازم

عدس قرمز بی پوستنصف فنجان
هویج۳/۴ فنجان (خرد شده)
برگ های نعناع۱/۴ فنجان
برنج۱/۲ پیمانه
گوجه فرنگی۱/۴ پیمانه خرد شده
تکه های فلفل قرمز خشک ۱/۴ قاشق چایخوری
شیر کم چرب۱/۴ پیمانه
نمکبه مقدار لازم

طرز تهیه سوپ عدس قرمز

مرحله اول: آماده سازی

برگ های نعناع را در تابه بو دهید تا زمانی که ترد شوند. آن را خرد کنید و کنار بگذارید. عدس قرمز و برنج را با آب به خوبی بشویید و سپس آب آن ها را خالی کنید. آن ها را در یک دیگ زودپز بریزید. هویج، پیاز و گوجه فرنگی را به همراه ۲ فنجان آب به آن اضافه کنید.

مرحله دوم: پخت مواد

تا زمانی که زودپز ۲ بار سوت بزند، بگذارید بپزد و سبزیجات کاملا پخته و نرم شود. شما می توانید این سوپ را به صورت ساده  و یا میکس شده استفاده کنید، برای این کار می توانید از گوشت کوب برقی استفاده کنید و سوپ را میکس کنید تا پوره شود.

مرحله سوم: تهیه سوپ قرمز

تا چند دقیقه پس از اضافه کردن شیر، نعناع بو داده، تکه های فلفل، نصف فنجان آب و نمک به آن اجازه دهید بجوشد. سوپ را به صورت گرم سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت سوپ عدس قرمز

  1. می توانید به دلخواه به سوپ عدس قرمز کمی مرغ ریش ریش شده اضافه کنید.
  2. اگر دوست دارید سوپ لعاب داری داشته باشید می توانید کمی جو پرک اضافه کنید.
  3. می توانید به دلخواه کمی سیب زمینی و سیر نیز به مواد اضافه کنید.

همچنین ببینید 

از
1
دیدگاه