طرز تهیه سوپ زردک مقوی و خوشمزه با عصاره مرغ و سیب زمینی

دستور پخت سوپ زردک

سوپ زردک

 

سوپ زردک یا جزر یا همان هویج زرد که برای ما ایرانی ها می باشد و در فصل زمستان برداشت می شود. زردک در گذشته در بین ایرانیان بسیار محبوب بوده ولی با گذشت زمان محبوبیت خودش را از دست داده است. طبع زردک گرم است، زردک بسیار مقوی و انرژی بخش بوده و بخصوص برای کودکان نیز بسیار مفید است. سوپ زردک علاوه بر خوشمزگی برای بدن نیز مفید است، زیرا معده را تقویت می کند و برای سلامت پوست و مو و دندان بسیار مفید است، منبع بسیار خوبی از پتاسیم می باشد، قندخون بدن را تنظیم می کند و سرشار از فیبر خوراکی است . اما با زردک غذاهای مختلفی می توانید تهیه کنید، بهتر است برای تغییر سبک زندگی خود و از یکنواختی درآمدن لیست غذایی خانه از همه مواد غذایی که دارای ارزش بالایی هستند استفاده کنید. امروز در پارسی دی سوپ زردک مقوی و خوشمزه با عصاره مرغ و سیب زمینی به شما آموزش می دهیم این سوپ بسیار مقوی و به سرعت حاضر می شود همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه سوپ زردک خوشمزه

  • زردک ۳ عدد
  • سیب زمینی ۱ عدد
  • پیاز ۱ عدد
  • عصاره مرغ ۱ عدد
  • کره ۲ ق غذا خوری
  • گل کلم و قارچ و جعفری و خامه به مقدار لازم برای تزئین
  • شیر یا آب به مقدار لازم
  • نمک و فلفل سیاه و آویشن و آب لیمو به مقدار لازم

طرز تهیه سوپ زردک با سیب زمینی و عصاره مرغ 

مرحله اول : آماده سازی مواد

مهم نیست زردک را پوست بگیرید حلقه یا رنده کنید چون قرار است در آخر کار میکس شود، ولی اگر گوشت کوب برقی ندارید و یا می خواهید میکس نکنید بهتر است رنده ریز بزنید. سیب زمینی و پیاز را نیز رنده کنید. گل کلم و قارچ را خوب شسته و کنار بگذارید.

مرحله دوم : مخلوط کردن مواد سوپ زردک

داخل قابلمه کره ریخته تا ذوب شود سپس زردک و پیاز و سیب زمینی را بریزید و کمی با کره تفت دهید سپس عصاره مرغ را داخل مقداری آب حل کنید و داخل سوپ زردک بریزید.

مرحله سوم : پخت سوپ زردک

مقداری نمک و فلفل سیاه به سوپ اضافه کنید و حرارت را روی شعله کم تنظیم کنید و اجازه دهید تا سوپ با حرارت ملایم پخته شود. وقتی کمی آب سوپ کم شد می توانید به دلخواه کمی شیر ولرم که از قبل در محیط گذاشتید به صورت تدریجی به سوپ اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله آخر

در انتهای پخت سوپ زردک مقداری آبلیمو و آویشن به سوپ اضافه کنید و با استفاده از گوشت کوب برقی خوب سوپ را میکس کنید تا تمام سبزیجات پوره شوند. گل کلم را به قطعات کوچک تر تبدیل کنید و به همراه قارچ های تفت داده شده برای تزیین آماده کنید سپس سوپ زردک را داخل ظرف مورد نظر ریخته و با قارچ و گل کلم تزئین کنید و از مقداری خامه نیز در کنار تزئینات خود استفاده کنید و به دلخواه کمی جعفری روی سوپ زردک بریزید. به همین راحتی سوپ خوشمزه زردک ما حاضر شد. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه سوپ زردک مقوی

  1. برای تزئین این سوپ به دلخواه از هر موادی را که دوست دارید اضافه کنید می توانید روغن زیتون یا نان کروتان روی سوپ زردک قرار دهید.
  2. افزودن شیر کاملا اختیاری می باشد.
  3. می توانید سیب زمینی را حذف کنید ولی برای لعاب سوپ مناسب است.
  4. از عصاره پای مرغ یا آب مرغ نیز می توانید به جای عصاره مرغ استفاده کنید.

همچنین ببینید

از
3
دیدگاه