طرز تهیه عصاره سبزیجات ساده و راحت با هویج و کرفس و …

دستور تهیه عصاره سبزیجات

طرز تهیه عصاره سبزیجات

 

عصاره سبزیجات یکی از روش های آشپزی می باشد که شما می توانید با انواع سبزیجات موجود در یخچال یک استاک سبزیجات خوشمزه تهیه کنید و برای انواع غذاها و سوپ ها می توانید استفاده کنید. شاید این عصاره ها به صورت آماده در فروشگاه وجود داشته باشد ولی همان طور که می دانید هر چیزی که در خانه تهیه شود سالم تر می باشد زیرا عصاره های بیرون به دلیل استفاده از نمک زیاد ممکن است تراریخته باشد، شما می توانید این عصاره را تهیه کنید و داخل قالب های یخ بریزید و در فریزر نگهداری کنید و برای هر بار استفاده یک قطعه خارج کنید. اما این عصاره بسیار مقوی و مغذی می باشد و خواص خوبی دارد اگر مقداری سبزیجات در یخچال دارید و راهی برای خلاص شدن آنها ندارید عصاره سبزیجات بهترین گزینه می باشد. امروز در پارسی دی عصاره سبزیجات با هویج و کرفس را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه عصاره سبزیجات

  • هویج ۳ عدد
  • کرفس ۴ ساقه
  • برگ کرفس ۱ دسته
  • پیاز ۲ عدد
  • برگ بو ۲ عدد
  • سیر ۳ حبه
  • جعفری خرد شده ۲ ق غذا خوری
  • روغن زیتون ۱ ق غذا خوری
  • نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

طرز تهیه عصاره سبزیجات

مرحله اول: آماده سازی سبزیجات

ابتدا هویج را پوست بگیرید سپس به صورت حلقه ای برش بزنید، کرفس را خوب بشورید و خرد کنید. برگ کرفس را نیز چندین بار بشورید نیاز به خرد کردن زیاد نیست چون در انتها مواد میکس می شود، پیاز و سیر را پوست بگیرید و کمی خرد کنید. جعفری را خرد کنید.

مرحله دوم: تفت دادن سبزیجات

داخل یک قابلمه روغن زیتون ریخته و کمی بگذارید تا داغ شود سپس تمام سبزیجات خرد شده را داخل قابلمه ریخته و کمی تفت دهید سپس نمک و فلفل سیاه و برگ بو را اضافه کنید و به مقداری آب روی مواد بریزید تا روی سبزیجات را بگیرید.

مرحله سوم: پخت سبزیجات

ابتدا حرارت را زیاد کنید سپس که به جوش آمد حرارت را کم کنید و صبر کنید تا تمام سبزیجات پخته شود این ترکیب حداقل باید ۲ ساعت روی حرارت باشد تا مزه ها به خورد هم برود اگر در حین پخت آب سبزیجات تمام شد می توانید اضافه کنید و صبر کنید تا آب تمام شود و غلیظ شود.

مرحله چهارم: میکس کردن

بعد از غلیظ شدن مواد با کمک گوشتکوب برقی یا صبر کنید مواد خنک شود سپس داخل غذاساز بریزید و دستگاه را روشن کنید و صبر کنید تا مواد میکس و پوره شود شما می توانید مواد را پوره نکنید همه سبزیجات را داخل یک کیسه نخی بریزید و فشار دهید تا آب سبزیجات پخته خارج شود آب بدست آماده را می توانید در فریزر نگهداری کنید و هر موقع برای تهیه سوپ می توانید از آن استفاده کنید.

نکات کلیدی در تهیه عصاره سبزیجات

  1. شما می توانید از هر نوع سبزیجات دلخواه مانند قارچ و یا فلفل دلمه استفاده کنید.
  2. شما می توانید به راحتی به روش فوق عصاره مرغ یا گوشت را نیز در منزل تهیه کنید.
  3. بهتر است فلفل سیاه را به صورت آسیاب نشده داخل عصاره بریزید تا عطری بیشتری داشته باشد.

همچنین ببینید  

طرز تهیه عصاره سبزیجات ساده و راحت با هویج و کرفس و …
5 (100%) 2 votes