طرز تهیه سوپ پیاز قهوه ای فرانسوی (سوپ کاراملی) خوشمزه و مقوی

سوپ پیاز قهوه ای

 

سوپ ها یکی از پیش غذا های بسیار خوشمزه و ساده می باشد که شما می توانید به راحتی این سوپ فرانسوی را تهیه کنید، سوپ پیاز قهوه ای به سوپ کاراملی نیز معروف می باشد. این دستور سوپ فرانسوی خیلی راحت و خوشمزه است و شما می توانید طعم ناب و اصلی فرانسوی را مهمان خود کنید، سوپ پیاز قهوه ای خیلی خوشمزه و مقوی می باشد و شما می توانید در هر فصلی که دوست دارید می توانید تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه سوپ پیاز قهوه ای را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

پیاز سفید درشت خلالی شده۳ عدد
روغن۱ ق غذا خوری
کره۱۰ گرم
شکر۱ ق غذا خوری
سس سویا۲ ق غذا خوری
آرد۱ ق غذا خوری
فلفل سیاه درشت کوبیده۱ ق چای خوری
آب قلم۲ لیوان
برگ بو۱ عدد
آویشن خشک درشت کوبیده۱ ق چای خوری
نان تست شده با کره و سیر۳ عدد
پنیر موزارلا رنده شده۴ ق غذا خوری

طرز تهیه سوپ پیاز قهوه ای

مرحله اول: پخت مواد

ابتدا پیاز را پوست بگیرید و خلالی ریز خرد کنید و کمی روغن و کره و شکر را داخل قابلمه بریزید و هم بزنید تا مواد یکدست شود و هم بزنید تا پیاز کم کم کاراملی و قهوه ای رنگ شود، درب قابلمه را قرار دهید و برای ۱ ساعت زمان دهید تا پیاز قهوه ای شود.

مرحله دوم: افزودن سس سویا

در ادامه درب قابلمه را بردارید و شعله را کمی زیاد کنید تا پیاز کاراملی شود بعد سویا سس را اضافه کنید و بعد از ۲ دقیقه آرد را اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی آرد گرفته شود و بعد فلفل و آب قلم و برگ بو و آوبشن را اضافه کنید.

مرحله سوم: پخت سوپ پیاز قهوه ای

حرارت را کم کنید و اجازه دهید برای ۱۵ دقیقه بجوشد، در این فاصله ۲ حبه سیر را پوست بگیرید و روی نان تست خرده بزنید و هر دو طرف نان را کره بزنید و داخل فر با دمای ۱۸۰ درجه به مدت ۱۰ دقیقه بگذارید تا برشته شود و بعد سوپ را داخل کاسه قرار دهید و نان های برشته شده را روی آن قرار دهید و بعد پنیر موزارلا رنده شده قرار دهید و مدت ۷ دقیقه با دمای ۱۸۰ بگذارید تا پخته و پنیر ذوب شود. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت سوپ پیاز قهوه ای

  1. می توانید بجای نان تست از باگت برش خورده استفاده کنید.
  2. می توانید بجای آب قلم از آب مرغ استفاده کنید.
  3. در بعضی از رسپی ها از خانه نیز استفاده می شود.

همچنین ببینید 

از
2
دیدگاه