طرز تهیه حلوا زردک خوشمزه و آسان با بادام و پسته و شکلات سفید

طرز تهیه حلوا زردک

 

یک نوع حلوای خوشمزه است که با زردک تهیه می شود که همان هویج ایرانی می باشد که البته در سراسر دنیا تهیه می شود و قدمت ۲۰۰۰ ساله دارد. البته زردک به نام های دیگر نیز معروف است مانند هویج قمی یا شقاقل که طعم و مزه کمی شیرینی دارد و رنگ آن نسبت به هویج کم رنگ تر و مایل به سفید بوده است. اگر اهل تست کردن طعم های مختلف هستید این حلوا را تهیه کنید و در کنار چای و قهوه خود و یا برای مراسمات مذهبی خود استفاده کنید تهیه این حلوا کمی متفاوت است و آردی برای تهیه آن استفاده نشده و همچنین با یک لایه روکش شکلات آب شده آن را دو لایه کرده و برای مهمانی و مجالس بسیار مناسب است همچنین شما می توانید از انواع مغزها در تهیه آن استفاده کنید و مقدار آن را کم و زیاد کنید. امروز در پارسی دی حلوا زردک با بادام و پسته و شکلات سفید را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

زردک۵ عدد
شکر۱.۵ پیمانه
هل۱ ق غذا خوری
بادام و پسته۱/۲ پیمانه
شکلات سفید۱۰۰ گرم

طرز تهیه حلوا زردک با بادام و پسته و شکلات سفید

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا زردک ها را پوست بگیرید و رنده درشت بزنید و از رنده ریز نباید استفاده کنید زیرا در حین پخت کاملا له می شود زردک رنده شده را داخل تابه بریزید.

مرحله دوم: افزودن شکر

در ادامه شکر را به زردک اضافه کنید و درب تابه را قرار دهید و روی حرارت متوسط بگذارید تا شکر و هویج حسابی آب انداخته و زردک ها نرم شوند اصلا آب اضافه نکنید و بگذارید تا با آبی که خودش انداخته پخته و نرم شود هر از چند گاهی با پشت قاشق آن را هم بزنید و بگذارید تا آب داخل تابه کاملا کشیده و تبخیر شود.

مرحله سوم: افزودن هل و مغزیجات

وقتی آب حلوا کاملا کشیده شده و به حالت مربا درآمد هل را اضافه کنید و هم بزنید و بعد خشکبار دلخواه و یا همان پسته و بادام را اضافه کنید و مطمئن شوید که هیچ آب ندارد و کاملا خشک شده از روی حرارت بردارید.

مرحله چهارم: تهیه حلوا زردک

داخل یک ظرف پیرکس نایلون یا سلفون بکشید و مواد حلوا را داخل آن ریخته و با پشت قاشق خوب مواد را منسجم و سفت کنید و با پشت قاشق آن را فشار دهید سپس شکلات سفید را که از قبل بن ماری کردید روی حلوا ریخته و برای ۷ الی ۸ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد سپس به شکل لوزی برش بزنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه حلوا زردک

  1. اگر حلوا را بیش از اندازه روی حرارت نگهدارید شکرک می زند.
  2. افزودن شکلات دلخواه است.
  3. مواد حلوا را خیلی نازک داخل ظرف پهن نکنید و سعی کنید قطر مناسبی داشته باشد.
  4. اگر زردک در اختیار نداشتید می توانید از هویج نیز در تهیه این حلوا استفاده کنید.
  5. برای بن ماری کردن شکلات از مایکرویو و یا حرارت بخار آب کتری استفاده کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه حلوا زردک خوشمزه و آسان با بادام و پسته و شکلات سفید
4.3 (86.67%) 3 votes