طرز تهیه شامی هویج خوشمزه و متفاوت با آرد نخودچی با سس مخصوص

طرز تهیه شامی هویج

 

یکی از خوشمزه ترین و آسان ترین شامی ها می باشد شاید شما فکر کنید به خاطر داشتن هویج این شامی مزه و طعم شیرینی دارد ولی اصلا اینجور نیست. اگر از طعم و غذاهای تکراری خسته شدید شامی هویج یک غذای خوشمزه و سبک است که می توانید هم با برنج و هم نان به عنوان وعده اصلی سرو کنید. شامی هویج برای منطقه خاصی نیست و در همه جا طبخ می شود. می توانید این شامی خوشمزه را برای شام امشب تهیه کنید و از خواص بی نظیر هویج در کنار آن لذت ببرید. ویتامین موجود فرقی ندارد به صورت پخته یا خام مصرف شود در هر صورت تمام خواص آن به بدن می رسد و همچنین برای سلامت پوست و مو و ناخن نیز بسیار مفید است. امروز در پارسی دی شامی هویج بسیار خوشمزه را به شما آموزش خواهیم داد به همراه یک سس مخصوص شامی هویج پس همراه ما باشید.

مواد لازم

گوشت چرخ کرده۲۵۰ گرم
هویج۳ عدد
تخم مرغ۱ عدد
پیاز۱ عدد
آرد نخودچی۲ ق غذا خوری
نمک و فلفل و زردچوبهبه مقدار لازم

مواد لازم برای تهیه سس مخصوص 

رب۲ ق غذا خوری
سرکه ۳ ق غذا خوری
شکر۲ ق غذا خوری

طرز تهیه شامی هویج با سس مخصوص

مرحله اول : آماده سازی مواد 

هویج ها را شسته و پوست بگیرد و رنده ریز بزنید و کنار گذاشته، پیاز را پوست گرفته بشورید و رنده ریز بزنید سپس آب پیاز را گرفته (با دست فشار دهید تا تمام آبش خارج شود زیرا همین آب پیاز باعث شل شدن مواد شامی می شود).

مرحله دوم : تهیه مایه شامی هویج

پیاز و هویج رنده شده را به همراه گوشت چرخ کرده و تخم مرغ و ادویه ها و آرد نخودچی خوب مخلوط کنید و هم بزنید اگر نیاز بود آرد اضافه کنید. مایه شامی هویج ما حاضر است آن را برای ۲۰ دقیقه داخل یخچال بگذارید تا کمی منسجم شود.

مرحله سوم : سرخ کردن شامی هویج

داخل تابه مقداری روغن ریخته تا داغ شود سپس از مایه شامی هویج بردارید و با دست به آن شکل دهید و داخل تابه پهن کنید یک طرف آن که سرخ شد طرف دیگر را نیز سرخ کنید. بدین ترتیب تمام مواد را سرخ کنید.

مرحله چهارم : تهیه سس مخصوص شامی هویج

به اندازه کمی روغن داخل تابه ریخته تا داغ شود سپس رب را داخل آن سرخ می کنیم تا بوی خامی رب از بین برود سپس سرکه و شکر را اضافه کنید و هم بزنید و ۱ لیوان آب به سس مخصوص شامی اضافه کنید.

مرحله پنجم : تهیه شامی هویج

وقتی شروع به قل خوردن کرد می توانید شامی ها را داخل سس گذاشته تا مزه ها به خورد شامی هویج برود یا می توانید بگذارید سس غلیظ شود سپس در کنار شامی ها سرو کنید. شامی هویج خوشمزه ما حاضر است. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت شامی هویج

  1. در موقع سرخ کردن شامی یک قاشق چوبی داخل تابه بگذارید تا روغن کف نکند.
  2. اگر موقع مخلوط کردن مواد اسنجام کافی را داشت می توانید تخم مرغ را حذف کنید.
  3. برای فرم دادن به شامی می توانید هر مدلی که دوست دارید فرم بدید ولی دست خود را کمی مرطوب کنید.
  4. با این مقدار مواد ۱۰ الی ۱۱ عدد شامی هویج خواهید داشت.

همچنین ببینید 

از
2
دیدگاه