طرز تهیه حلوا با آرد نخودچی و آرد گندم لطیف و مجلسی و زعفرانی

طرز تهیه حلوا با آرد نخودچی

 

یکی از انواع حلواها می باشد که بسیار خوشمزه است این حلوا به دو صورت تهیه می شود شما می توانید فقط از آرد نخودچی استفاده کنید و یا ترکیبی از آرد سنگک یا گندم استفاده کنید که بنا به سلیقه خود می توانید از هر کدام استفاده کنید ولی پیشنهاد ما به شما استفاده از ترکیب آردها می باشد که بسیار لطیف و خوشمزه می شود. شما می توانید این حلوا را برای مراسمات مذهبی یا نذری ها و یا حتی یک میان وعده خوشمزه و جذاب تهیه کنید و به دلخواه آن را تزئین کنید و با انواع مغزیجات آن را میل کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه حلوا با آرد نخودچی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

آرد گندم یا سنگک۱ پیمانه
آرد نخودچی۱ پیمانه
کره۵۰ گرم
پودر هل۱ ق چای خوری
روغن جامد۳ ق غذا خوری
روغن مایع۳ تا ۴ ق غذا خوری

مواد لازم برای تهیه شربت

شکر۲ پیمانه
آب۲ پیمانه
گلاب۱/۲ پیمانه
زعفران دم کرده غلیظ۲ ق غذا خوری

طرز تهیه حلوا با آرد نخودچی  آرد گندم

مرحله اول: آماده سازی شربت

برای تهیه شربت ابتدا شکر را به همراه آب و گلاب و زعفران داخل یک قابلمه بریزید و هم بزنید سپس قابلمه را روی حرارت قرار دهید و هم زده تا شکر حل شود و شروع به جوشیدن کند همین که چند قل زد از روی حرارت بردارید نیازی نیست شربت به قوام برسد وگرنه حلوای خشکی خواهید داشت.

مرحله دوم: تفت دادن آرد

ابتدا آرد گندم را الک کنید و داخل تابه ریخته و به مدت ۱۵ دقیقه با حرارت متوسط شروع به تفت دادن آرد کنید تا بوی خامی آرد گرفته شود سپس آرد نخودچی را نیز الک کنید و به آرد گندم اضافه کرده و به مدت ۲۰ دقیقه دیگر نیز تفت دهید دقت کنید وقتی آرد نخودچی اضافه می کنید زمان بگیرید زیرا خیلی زود می سوزد.

مرحله سوم: افزودن روغن

آردها وقت خوب تفت خوردند از داخل تابه خارج و الک کنید سپس روغن و کره و روغن جامد را داخل تابه بریزید و صبر کنید تا ذوب شوند سپس آرد ها را اضافه کنید و شروع به تفت دادن با روغن ها کنید.

مرحله چهارم: تهیه حلوا با آرد نخودچی

در ادامه ۳ دقیقه مواد فوق را تفت دهید سپس شربت تهیه شده را طی سه مرحله به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا کم کم حلوا خودش را بگیرید و به خورد حلوا برود وقتی کاملا حلوا وسط قابلمه جمع شد آن را داخل دیس کشیده و با ماسوره و گل محمدی تزئین کنید نوش جان.

فوت و فن های دستور پخت حلوا با آرد نخودچی زعفرانی

  1. کره به حلوا لطافت و روغن مایع باعث براق شدن حلوا می شود.
  2. اگر حلوای کم شیرین دوست دارید میزان شکر شربت را ۱.۵ پیمانه بریزید.
  3. میزان روغن در حلواها با توجه به نوع آردهای مختلف متفاوت است وقتی آرد به روغن ها اضافه کردید و احساس کردید کمی حلوا خشک است کم کم بهش روغن مایع اضافه کنید.
  4. استفاده از سه نوع روغن باعث خوشمزه تر شدن حلوا با آرد نخودچی می شود.

همچنین ببینید  

از
9
دیدگاه

  • نگین ۲ سال پیش

    سلام ، من درست کردم با دستور شما ، خیلی خوشمزه شد ، مرسی از شما 😊

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۲ سال پیش

      نوش جان

      پاسخ