طرز تهیه شامی بادمجان و گوشت جهرمی خوشمزه به روش محلی

شامی بادمجان

 

یکی از شامی های بسیار خوشمزه می باشد. شاید همه ما شامی را با گوشت چرخ کرده بشناسیم و درست کنیم ولی تنوع در غذاها می تواند شما را از غذاهای تکراری و خسته کننده نجات دهد. شامی بادمجان مختص شهر جهرم است. شامی بادمجان همان طور که از اسم این غذا پیداست با بادمجان و گوشت چرخ کرده تهیه می شود و بسیار خوشمزه است. حتما شما از خواص بی نظیر بادمجان اطلاع دارید مانند ویتامین c داشتن پتاسیم و کلسیم. امروز در پارسی دی شامی بادمجان را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

بادمجان۴ عدد
گوشت چرخ کرده۲۵۰ گرم
پیاز۱ عدد
سیر۳ حبه
برنج پخته شده۱/۳ لیوان
تخم مرغ۱ عدد
جعفری۲ ق غذا خوری
نمک و فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه شامی بادمجان و گوشت

مرحله اول : آماده سازی مواد

برنج را خیس کنید و بگذارید تا پخته شود سپس آبکش کنید و کنار گذاشته. بادمجان ها را پوست بگیرید و برای نیم ساعت داخل و آب نمک قرار دهید تا تلخی آن از بین برود سپس آبکش کنید تا خشک کنید سپس با قلمو کمی روی بادمجان ها ماست بزنید تا روغن کمتری جذب کند. بادمجان ها را داخل روغن داغ سرخ کنید.

مرحله دوم : میکس کردن مواد

بادمجان های سرخ شده را به کمک گوشکوب برقی یا غذاساز پوره کنید سپس گوشت چرخ کرده را به همراه برنج و پیاز خرد شده داخل میکسر ریخته و خوب پالس کنید در انتها سیر و تخم مرغ و ادویه ها را اضافه کنید و خوب میکس کنید تا مواد یکدست شود (اگر غذاساز نداشتید پیازها را رنده ریز کنید آبش را بگیرید و برنج و بادمجان را با کمک گوشکوب خوب له کنید و بقیه مواد را اضافه کنید و خوب ورز دهید تا منسجم شود). مایه شامی بادمجان را بمدت نیم ساعت داخل یخچال بگذارید تا هم مزه دار شود و هم منسجم تر شود.

مرحله سوم : سرخ کردن شامی بادمجان

داخل تابه مورد نظر روغن ریخته تا داغ شود سپس از مایه شامی بادمجان برداشته و به شکل دلخواه فرم دهید و خوب سرخ کنید سپس روی دستمال روغن گیر قرار دهید تا روغن اضافی آن خارج شود شامی بادمجان خوشمزه ما حاضر است آنها را به همراه خیارشور گوجه و نان ساندویجی سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت شامی بادمجان

  1. ماست هیچ تاثیری در مزه بادمجان ها ندارد می توانید از سفیده تخم مرغ نیز استفاده کنید هر دو برای جذب کمتر روغن مناسب هستند.
  2. زمانی که مواد را میکس کردید اگر احساس کردید شل بود ۲ ق غذا خوری آرد نخودچی نیز می توانید اضافه کنید تا مایه شامی بادمجان شل نباشد وگرنه هنگام سرخ کردن وا می رود.
  3. اگر زمان کافی برای استراحت دادن نداشتید ۱۰ دقیقه در فریزر قرار دهید.
  4. می توانید با کمک قالب شامی بادمجان را شکل دهید و سرخ کنید.
  5. اگر دوست داشتید رژیمی تر تهیه شود بادمجان ها را در فر بگذارید سرخ کنید تا روغن کمتری بریزید.
  6. سعی کنید برای سرخ کردن بادمجان از اول مقداری مناسب روغن بریزید تا داغ شود.

همچنین ببینید 

از
7
دیدگاه