طرز تهیه حلوا مرمری زنجبیلی خوشمزه و عالی با آرد نخودچی

طرز تهیه حلوا مرمری

 

از سری حلواهای بوتیکی می باشد که بسیار خوشمزه است و نام آن به دلیل شباهتش به سنگ مرمر گرفته شده است. حلوا مرمری با شکلات و زنجبیل تهیه می شود و نیاز به ابزار خاصی نمی باشد ولی به دلخواه برای اینکه مانند عکس قالبی در بیاد از قالب ساوارین یا قالب های سیلیکونی می توانید استفاده کنید. حلوا مرمری بسیار مجلسی و شیک می باشد و یک گزینه خوب برای عصرانه و میان وعده سالم می باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه حلوا مرمری را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

آرد نخودچی۶۰ گرم
کره یا مارگارین۷۰ گرم
آرد سفید۱۲۰ گرم
پودر قند۵۰ گرم
پودر دارچین۱ ق سوپ خوری
زنجبیل۱ ق چای خوری
شکلات تیره۸۰ گرم
شکلات سفید۷۰ گرم

طرز تهیه حلوا مدرن مرمری

مرحله اول: تفت دادن آرد

ابتدا آرد سفید را داخل تابه الک کنید سپس به روی حرارت ملایم قرار داده و مدام هم بزنید تا بوی خامی آرد از بین برود ولی آرد اصلا نباید تغییر رنگ دهد پس حتما مدام هم بزنید.

مرحله دوم: افزودن آرد نخودچی و کره

در ادامه که بوی آرد بلند شد آرد نخودچی را داخل تابه الک کنید و شروع به هم زدن کنید باید به مدت ۷ الی ۸ دقیقه خوب هم بزنید (حتما حرارت ملایم باشد زیرا آرد نخوچی زود می سوزد) هر دو آرد را الک کنید و مجدد به تابه برگردانید سپس کره را اضافه کنید و به مدت ۵ دقیقه خوب هم بزنید تا پودری شود.

مرحله سوم: افزودن پودر قند

پودر قند را روی مواد فوق الک کنید و اضافه کرده و شروع به همزدن کنید (حتما پودر قند را الک کنید وگرنه گلوله می شود) بعد از گذشت چند دقیقه از روی حرارت بردارید و مواد را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید.

مرحله چهارم: افزودن دارچین و زنجبیل

شکلات ها را بن ماری کنید بدین صورت که روی حرارت غیر مستقیم بخار آب قرار داده و یا بمدت ۱ دقیقه در ماکروفر بگذارید تا ذوب شود. به یک قسمت از مواد دارچین و به قسمت دیگر زنجبیل اضافه کنید.

مرحله پنجم: افزودن شکلات

به قسمت دارچینی شکلات تیره را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مواد مخلوط شود و شکلات سفید را به قسمت زنجبیلی اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا یکدست شود و هیچ گلوله ای نداشته باشد (اگر حلوا خشک بود برای لطافت بیشتر کمی بیشتر شکلات ها را اضافه کنید تا حلوای مرمری لطیفی داشته باشد).

مرحله ششم: تهیه حلوا مدرن مرمری

حالا قسمت شکلاتی سفید رنگ را روی شکلات تیره ریخته و با نوک قاشق هم بزنید تا مانند سنگ مرمر شوند سپس حلوا مرمر را داخل قالب سیلیکونی ریخته و سطح آن را صاف کنید و داخل یخچال گذاشته تا خودش را بگیرد سپس از یخچال خارج کنید و به دلخواه تزئین کنید.

مرحله هفتم: تهیه حلوا مرمری بدون قالب

اگر قالب نداشتید کافی است داخل یک ظرف پیرکس نایلون انداخته و حلوا مرمر را داخلش ریخته و سطح آن را صاف کنید و داخل یخچال گذاشته تا خودش را بگیرد سپس از ظرف خارج کنید و به دلخواه برش بزنید.

فوت و فن های دستور پخت حلوا مرمری

  1. اگر در حین ریختن در قالب حلوا بست کمی را روی حرارت ملایم قرار دهید تا شل شود.
  2. اصلا نباید زمانی که دو رنگ شکلات را باهم مخلوط می کنیم خیلی هم بزنیم وگرنه با هم قاطی و دیگر دو رنگ نمی شود.
  3. این مقدار مواد حدود ۴۰ تا ۵۰ عدد به شما حلوا مرمر خواهد داد.
  4. میزان جذب آردها متفاوت است به همین دلیل ممکن است کمی بیشتر شکلات ها مصرف شوند.

همچنین ببینید 

از
3
دیدگاه