طرز تهیه پلو یونانی خوشمزه و آسان با فیله مرغ حلزونی مجلسی

طرز تهیه پلو یونانی

 

همان طور که از اسم غذا پیداست این غذا برای کشور یونان است با اینکه پلو ها نزد ما ایرانی ها بسیار محبوب است اما در کشورهای دیگر با توجه به ذائقه شان کم یا زیاد از پلو استفاده می کنند. پلو یونانی از آن دسته از غذاها می باشد که بسیار مورد علاقه گیاه خواران می باشد و شما با حذف مرغ یک پلوی کاملا وگان خواهید داشت. در پلو یونانی از انواع سبزیجات استفاده می شود که به آن پلو سبزیجات نیز گفته می شود. این غذا به خاطر مواد مختلف و متنوعی که دارد بسیار رنگین و خوش عطر و بو می باشد در ضمن بچه ها نیز بسیار از این غذا استقبال می کنند. پلو یونانی برای مجالس نیز بسیار شیک و مجلسی می باشد و می توانید این غذا را برای مهمونی های خود تهیه کنید. امروز در پارسی دی پلو یونانی با فیله مرغ حلزونی بسیار خوشمزه را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

برنج۳ پیمانه
فلفل دلمه‌ای سبز خرد شده١/٢پیمانه
فلفل دلمه‌ای قرمز خرد شده١/٢پیمانه
نخود فرنگی١ لیوان
ذرت پخته شده١ لیوان
قارچ خرد شده۲ لیوان
فیله مرغ۱۰ عدد
آب مرغ یا عصاره مرغ۱ لیوان
کره۵۰ گرم
پیاز۲ لیوان
هویج۲ الی ۳ عدد
زعفران ساییده شدهبه مقدار لازم
نمک و فلفل زردچوبه و پودر سیر و پاپریکابه مقدار لازم

طرز تهیه پلو یونانی با فیله مرغ

مرحله اول : خرد کردن و مرینت کردن فیله مرغ

فیله های مرغ را شسته و پاک کنید سپس از وسط به دو نیم تقسیم کنید و با نمک و فلفل سیاه و پودر سیر و پاپریکا خوب ماساژ دهید و برای ۱ ساعت در ظرف دربسته بگذارید تا مزه دار شوند.

مرحله دوم : تهیه مواد پلو یونانی

داخل یک تابه مقداری روغن ریخته و صبر کنید تا داغ شود سپس قارچ های ورقه شده را به همراه نوک ق چای خوری آبلیمو اضافه کنید و تفت دهید تا آب قارچ کشیده شود سپس قارچ ها را از خارج کنید و داخل همان تابه پیاز ها را شسته و خلالی خرد کنید و کمی با زردچوبه و فلفل سیاه تفت دهید تا سبک شود.

مرحله سوم : افزودن سبزیجات به مواد پلو

وقتی پیاز سبک شد ذرت و نخود که شسته و بخار پز کردیم را به همراه فلفل دلمه رنگی و سبز که خلال خرد شده به همراه قارچ تفت داده شده و هویج خلالی شده یا رنده شده به پیاز اضافه می کنیم و خوب تفت می دهیم در انتها کمی نمک و پاپریکا افزوده و سپس از روی حرارت برمیداریم.

مرحله سوم : دم کشیدن پلو یونانی

برنج را از قبل با مقداری نمک بگذارید تا خیس بخورد سپس روی حرارت گذاشته و نوک ق چای خوری زردچوبه به برنج اضافه کنید تا باعث خوش رنگ شدن پلو یونانی شود سپس زنده تر از همیشه آبکش کنید سپس کف قابلمه روغن ریخته و ته دیگ مناسب گذاشته و یک لایه برنج ریخته و یک لایه از مواد پلو ادامه دهید تا مواد تمام شود سپس یک عدد عصاره مرغ را با مقداری آبجوش حل کرده و با کره ذوب شده روی برنج ریخته و پلو را بمدت ۴۵ دقیقه بگذارید تا دم بکشد.

مرحله چهارم : سرخ کردن فیله مرغ

فیله های مرغ را که مزه دار شدن از یخچال خارج کنید و با کمک خلال دندان آنها را رول کنید و فیکس کنید و داخل تابه کمی روغن و زعفران ریخته تا داغ شود سپس فیله های مرغ حلزونی را سرخ کنید و زمانی که پلو یونانی دم کشید آن ها را در ظرف سرو گذاشته و باهم سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت پلو یونانی

  1. سعی کنید از سبزیجات فریزر شده استفاده کنید و از کنسرو ها استفاده نکنید زیرا آنها در پخت له می شوند و ظاهر غذا از دست می رود.
  2. می توانید به جای مرغ از گوشت چرخ کرده یا قیمه ای استفاده کنید.
  3. برای طعم دار شدن بهتر فیله ها می توانید در مرینت کردن آنها بنا به ذائقه خود کمی شیر نیز اضافه کنید.
  4. مدت پخت فیله های نباید زیاد باشند وگرنه سفت می شوند.
  5. بهتر است از روغن زیتون و یا کنجد استفاده کنید تا غذای سبک و سالمی داشته باشید.

همچنین ببینید 

از
3
دیدگاه