طرز تهیه فیله حلزونی با سس فسنجان خیلی خوشمزه و فوری و مجلسی

دستور پخت فیله حلزونی با سس فسنجان

طرز تهیه فیله حلزونی با سس فسنجان

 

فیله حلزونی با سس فسنجان یکی از خورش های بسیار ساده و سریع می باشد که طرز تهیه ساده و آسانی دارد و شما می توانید به سرعت این غذا را تهیه کنید. اگر برای شما مهمان سر زده آمده و دوست دارید یک غذای خوشمزه در کمترین وقت تهیه کنید فیله حلزونی با سس فسنجان را به همراه یک پلو زعفرانی و یک ته دیگ خوشمزه سرو کنید. این غذا از دو بخش نشکیل می شود و شما می توانید به راحتی برای شام یا نهار و تنوع غذا فیله حلزونی با سس فسنجان را تهیه کنید. امروز در پارسی دی فیله حلزونی با سس فسنجان را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه فیله حلزونی با سس فسنجان

  • فیله مرغ  ۶ عدد
  • ماست پر چرب ۲ ق غذا خوری
  • زعفران به فدار لازم
  • پیاز ۱ عدد
  • گردو ۱/۲ پیمانه
  • رب انار ملس ۳ ق غذا خوری
  • آب نارنج ۲ ق غذا خوری
  • نمک، فلفل سیاه، پودر زنجبیل به مقدار لازم

طرز تهیه فیله حلزونی با سس فسنجان مجلسی و فوری

مرحله اول: آماده سازی مرغ

ابتدا فیله مرغ را با کمک گوشتکوب یا بیفتک بکوبید تاکمی پهن تر شود ولی زیاد نازک نباشد. سپس هر فیله را با توجه به بزرگی آن از طول برش بزنید و به دو یا سه قسمت تقسیم کنید. هر فیله را با کمی نمک و فلفل سیاه و ماست و زنجبیل و کمی زعفران و مزه دار کنید و برای چند ساعت در یخچال قرار دهید.

مرحله دوم: سرخ کردن فیله حلزونی

در ادامه هر نوار فیله را دو یا سه دور رول کنید و روی یک سیخ چوبی فیکس کنید و یا کمک با خلال دندان فیکس کنید و به آن فرم دهید. داخل یک تابه ی کمی روغن رسخته و سیخ های چوبی را داخل تابه قرار دهید و روی شعله کم قرار دهید تا فیله ها سرخ و خوشرنگ شود.

مرحله سوم: تفت دادن پیاز و گردو

در ادامه باید سس فسنجون را تهیه کنید. یک پیاز را پوست بگیرید و رنده بزنید و داخل تابه قرار دهید و کمی تفت دهید تا تغییر رنگ دهد و کمی سبک شود، گردو ریز شده و آسیاب شده را اضافه کنید و هم بزنید تا بوی خامی گردو ها گرفته شود و خوشرنگ شود.

مرحله چهارم: تهیه فیله حلزونی با سس فسنجان

رب انار را به مواد اضافه کنید و ۱/۲ پیمانه آب سرد روی مواد ریخته و هم بزنید تا کم کم بجوش بیاید و آب نرنج و کمی فلفل اضافه کنید و روی حرارت کم قرار دهید تا ریز جوش بزند. در انتها صبر کنید تا سس جا افتاده شود و فیله های سرخ شده را روی آن قرار دهید و سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه فیله حلزونی با سس فسنجون و رب انار

  1. گردو ها را زیاد تفت ندهید تا مزه تلخی به خود نگیرد.
  2. می توانید از رب نارنج نیز استفاده کنید.
  3. اگر رب اناز شما ترش کمی شکر اضافه کنید.
  4. در بعضی از رسپی از خالیواش نیز استفاده می شود.

همچنین ببینید 

از
1
دیدگاه