طرز تهیه بادمجان پارمسان سوخاری خوشمزه و مجلسی به روش ایتالیایی

بادمجان پارمسان

 

پارمیگانا یک غذا ایتالیایی و بسیار محبوب در سیسیل است. این غذا در واقع از بادمجان های ورقه شده و  سرخ شده که لا به لای آن با پنیر و مواد دیگر پر شده است و برخی آشپزها بادمجان ها را قبل از سرخ کردن داخل مخلوط تخم مرغ می زنند و بعضی دیگر فقط سرخ می کنند و بعضی دیگر بادمجان را کباب می کنند.چندین نظریه در مورد به وجود آمدن بادمجان پارمسان وجود دارد. نام این غذا از پنیر پارمیژیانو گرفته شده است که نویسندگان مواد غذایی به خاطر وجود این پنیر در شمال ایتالیا آن را به شهر پارما نسبت دادند یا به این دلیل که پنیر پارمسان از پارما گرفته می شود ولی بین منشا این غذا اختلاف نظرهای زیادی وجود دارد ولی باید گفت بادمجان پارمسان فوق العاده خوشمزه است. امروز در پارسی دی بادمجان پارمسان سوخاری را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

بادمجان۳ عدد
تخم مرغ۴ عدد
آرد سوخاری۱ و ۱/۲  پیمانه
سیر۱ بوته
گوجه فرنگی۵ عدد
ریحان خرد شده۱/۲ پیمانه
پنیر پارمسان۱ و ۱/۴ پیمانه
پنیز موزارلا۷۰۰ گرم
روغن زیتون۱ ق غذا خوری + ۱/۴ پیمانه
آرد سوخاری۱ و ۱/۲ پیمانه
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه بادمجان پارمسان سوخاری

مرحله اول : آماده سازی بادمجان

ابتدا بادمجان ها را پوست بگیرید و حلقه حلقه خرد کنید و داخل آب و نمک قرار دهید تا تلخی آن گرفته شود سپس آبکش کنید تا نمک اضافی خارج شود و بگذارید کنار تا آبش کشیده شود.

مرحله دوم : پخت گوجه با سیر

سیر را پوست بگیرید و رنده ریز یا پوره کنید و داخل تابه یا ۱ ق غذا خوری زیتون خوب تفت دهید تا عطر سیر خارج شود سپس گوجه فرنگی ها را نیز نگینی ریز خرد کنید و به سیرها اضافه کنید و با هم تفت دهید کمی زیر حرارت را زیاد کنید تا آب گوجه کشیده شود این مرحله ۱۵ دقیقه ممکن است طول بکشد وقتی آب گوجه کشیده شده ریحان خرد شده را به همراه نمک و فلفل سیاه به گوجه ها اضافه کنید و از روی حرارت بردارید سس بادمجان پارمسان حاضر است.

مرحله سوم : مخلوط کردن آرد سوخاری

آرد سوخاری را با ۱/۴ پیمانه پنیر پارمسان خوب مخلوط کنید و کنار بگذارید. در کاسه ای دیگر تخم مرغ ها را با همزن دستی خوب بزنید تا کف دار شوند و از حالت لختگی خارج شوند، آرد را نیز در کاسه ای جدا بریزید. فر را با دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد بگذارید تا گرم شود.

مرحله چهارم : پخت بادمجان ها در فر

سینی فر را کمی با روغن چرب کنید سپس حلقه خشک شده بادمجان را ابتدا در کاسه آرد سپس تخم مرغ و در انتها در مخلوط آرد سوخاری خوب بغلطانید سپس در سینی فر قرار دهید و روی بادمجان ها را با کمک قلمو نیز کمی چرب کنید سپس سینی فر را بمدت ۲۰ دقیقه در فر قرار دهید تا بادمجان ها پخته شوند در حین پختن بادمجان آنها را با انبر زیر و رو کنید تا پخته شوند.

مرحله پنجم : تهیه بادمجان پارمسان

وقتی بادمجان ها پخته شدند آن ها را از فر خارج کنید سپس کف یک ظرف پیرکس را مقدار از سس مرحله دوم بریزید و روی آن بادمجان های ورقه شده بچینید و روی بادمجان ها از پنیر موزارلا و باقی مانده پنیر پارمسان بریزید این لایه ها را تکرار کنید تا مواد تمام شود سپس ظرف را در فر ۱۸۰ درجه بمدت ۳۵ دقیقه قرار دهید تا پنیر ذوب شود در انتهای پخت چند دقیقه گریل را روشن کنید تا روی بادمجان پارمسان طلایی شود. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت بادمجان پارمسان

  1. بادمجان پارمسان کمی که از داغی افتاد برش بزنید تا لایه هاش از هم نپاشد.
  2. بادمجان پارمسان با همان ظرفی که پخته می شود سرو می شود.
  3. می توانید گوجه فرنگی را پوره کنید.

همچنین ببینید 

از
4
دیدگاه