طرز تهیه تیرامیسو لیوانی ساده خوشمزه و مجلسی به روش اصل ایتالیایی

تیرامیسو لیوانی

 

یک دسر جذاب برای سرو تک نفره می باشد. تمام مراحل تیرامیسو لیوانی مانند دیگر تیرامیسو بوده ولی در لیوان های تک نفره برای مهمونی و تولد بسیار گزینه مناسبی می باشد. اصالت تیرامیسو به ایتالیا باز می گردد اولین بار در قرن ۱۷ میلادی در شهر سیه نا برای دوک بزرگ تهیه شد و پس آن دوک بزرگ بسیار از این دسر خوشش آمد و دستور تیرامیسو را به شهر فلورانس برد سپس شخصی به نام لی بچری آن را تهیه کرد و نام دخترش یعنی تیرامیسو را روی این دسر گذاشت از آن روز تا الان تیرامیسو یکی از مشهورترین دسرهای شناخته شده در تمام دنیا می باشد که طرز تهیه آن بسیار راحت بوده و می توانید با درست کردن تیرامیسو لیوانی مهمانان خود را شگفت زده کنید. امروز در پارسی دی تیرامیسو لیوانی را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

لیدی فینگر۲۰ تا ۳۰ عدد
ماسکارپونه۲۰۰ گرم
خامه قنادی۲۰۰ گرم فرم گرفته
زرده تخم مرغ۲ عدد
وانیل پودری۱/۴ قاشق چایخوری
پودر قند۳ قاشق غذا خوری
قهوه فوری۱ قاشق غذا خوری
آب جوش۱ لیوان
کمی شکر برای ایجاد تعادل در طعم تلخ قهوه(به دلخواه)
پودر کاکائوبه میزان لازم

طرز تهیه تیرامیسو لیوانی

مرحله اول : دم کردن قهوه

ابتدا قهوه فوری را با آبجوش حل کرده و مقداری شکر برای ایجاد تعادل در مزه قهوه و گرفتن تلخی آن اضافه کنید و هم بزنید کنار بگذارید تا خنک شود اگر طعم قهوه را دوست دارید می توانید شکر اضافه نکنید.

مرحله دوم : همزدن زرده تخم مرغ

زرده را از سفیده تخم مرغ جدا کنید و به همراه پودر قند و وانیل را باهم مخلوط کرده و روی حرارت غیر مستقیم بخار آب بگذارید و با همزن دور تند ۷ دقیقه هم بزنید تا کرم رنگ و سبک شود حتما در حین کار دور گیری کنید تا تمام زرده هم بخورد وگرنه هم نخوردن تکه ای از زرده باعث ایجاد بوی نامطبوع در تیرامیسو لیوانی می شود.

مرحله سوم : اضافه کردن ماسکارپونه

زرده تخم مرغ که کرم رنگ شدند را از روی بخار آب بردارید و پنیر ماسکارپونه را به آن اضافه کنید و با دور متوسط همزن بزنید در حدی که مخلوط شود. خامه قنادی را نیز چند دقیقه قبل کار از یخچال خارج کنید و با همزن بزنید تا فرم بگیرد سپس با مخلوط فوق اضافه کنید و آن را به آرامی با کمک لیسک فولد کنید یعنی در یک جهت هم بزنید.

مرحله چهارم : تهیه تیرامیسو لیوانی

ظرف مورد نظر را حاضر کنید. بیسکویت های لیدی فینگر را سه تکه کنید سپس آنها را داخل قهوه خنک شده بزنید و سریع خارج کنید سپس لیدی فینگر ها را کف لیوان ها گذاشته و روی آن مقداری مایه تیرامیسو و کمی پودر کاکائو روش الک کنید سپس دوباره لیدی فینگر و ادامه کار تا جایی که لیوان پر شود سپس لیوان ها را بمدت ۱۰ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا استراحت کند سپس خارج کنید و روی تیرامیسو لیوانی را با خامه قنادی شکل بزنید و روی خامه ها پودر کاکائو الک کنید سپس سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه تیرامیسو لیوانی

  1. حتما از پودر قند یا شکر آسیاب شده استفاده کنید.
  2. در موقع هم زدن زرده ها باید حرارت بسیار کم باشد وگرنه زرده ها پخته می شوند.
  3. در صورت عدم دسترسی به پنیر ماسکارپونه از پنیر لبنی کم نمک استفاده کنید اگر شور بود چند دقیقه در آب سرد بگذارید.
  4. اگر قهوه گرم باشد و یا لیدی فینگر ها را زیاد داخل آن نگه داریم بیسکویت نرم می شوند.

همچنین ببینید 

از
9
دیدگاه