طرز تهیه لقمه مرغ خانگی ساده و خوشمزه با قارچ و سبزیجات و سس سالسا

طرز تهیه لقمه مرغ

 

یکی از غذاهای خوشمزه و سریع می باشد. لقمه مرغ را می توانید با نان لواش معمولی لقمه کنید و یا می توانید از نان پیتا یا نان مدیترانه ای استفاده کنید. لقمه مرغ را می توانید با سس های مختلفی سرو کنید ولی طعم سس سالسا با این لقمه فوق العاده می باشد. می توانید به دلخواه لقمه ها را داخل دستگاه گریل یا تابه قرار دهید. شما می توانید به دلخواه به لقمه مرغ خود کمی پنیر ورقه ای اضافه کنید. می توانید در کنار آن سیب زمینی سرخ شده تهیه کنید. لقمه مرغ گزینه خوبی برای یک شام فوق العاده می باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه لقمه مرغ با قارچ و سبزیجات را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

سینه مرغ۱ عدد
پیاز۱ عدد
قارچ۱۰ عدد
فلفل دلمه۱ عدد
نان پیتا یا لواشبه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، پاپریکابه مقدار لازم

مواد لازم برای تهیه سس سالسا مخصوص

گوجه۵ عدد
سیر۲ حبه
فلفل تند۱ عدد
پیاز قرمز۱ عدد
گشنیز۱ دسته
لیموترش۱ عدد
نمکبه مقدار لازم

طرز تهیه لقمه مرغ با قارچ و سبزیجات

مرحله اول: تهیه سس سالسا

ابتدا باید سس را آماده کنید تا مزه ها به خورد هم برود. برای این کار ۳ عدد از گوجه ها را به همراه فلفل و سیر داخل یک تابه ریخته و کاملا تست و کبابی کنید. پوست سیر را بگیرید و به همراه گوجه و فلفل تند داخل غذاساز ریخته و خوب مواد را میکس کنید. سپس مواد را داخل یخچال قرار دهید تا خنک شود. در ادامه ۲ عدد دیگر از گوجه ها را به صورت نگینی ریز خرد کنید. پیاز و فلفل و گشنیز را نیز خرد کنید و داخل یک کاسه بریزید و به آن آب لیموترش تازه و نمک را اضافه کنید. حالا سس خنک شده را از یخچال خارج و به مواد اضافه کنید و هم بزنید. به همین راحتی سس سالسا ما آماده شده است.

مرحله دوم: تفت دادن مواد

در ادامه پیاز را نگینی ریز خرد کنید. و داخل تابه کمی روغن و کره بریزید و پیاز را به همراه کمی زردچوبه خوب تفت دهید تا طلایی و سبک شود. سینه مرغ را از قبل روی بدون استخوان کنید و به ابعاد ریز خرد کنید. مرغ ها را به پیاز اضافه کنید و به آن تمام ادویه ها و کمی نمک را اضافه کنید و تفت داده تا مرغ ها تغییر رنگ دهند و پخته شوند.

مرحله سوم: تهیه مواد لقمه مرغ

در ادامه قارچ ها را اسلایس کنید و به همراه فلفل دلمه خرد شده به مواد مرغی اضافه کنید و با حرارت بالا تفت دهید تا آب قارچ کشیده و فلفل دلمه ها نرم شوند. به همین راحتی مواد لقمه ما آماده شده است. بهتر است برای تهیه این لقمه مرغ را به صورت خیلی ریز خرد کنید تا مغز پخت شود.

مرحله چهارم: تهیه لقمه مرغ

در ادامه نان مورد نظر روی تخته آشپزی قرار دهید و مقداری مرغ و سس سالسا را روی نان ریخته و نان را رول کنید و داخل تابه تست کنید تا ترد و خوشمزه شود. به همین راحتی لقمه مرغ ما به همراه سس سالسا آماده شده است. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت لقمه مرغ و قارچ

  1. به دلخواه می توانید از فلفل تند یا شیرین برای تهیه سس استفاده کنید.
  2. می توانید لقمه ها را تست نکنید و همان طور ساده میل کنید.
  3. افزودن فلفل یا قارچ سلیقه ای و قابل حذف است.
  4. بهتر است سر فلفل ها را برای تهیه سس بگیرید.

همچنین ببینید

از
1
دیدگاه