طرز تهیه خورش آلو خوشمزه و مجلسی با گوشت به روش رستورانی

طرز تهیه خورش آلو با گوشت

 

از آن دسته غذاهای ترش و شیرین سنتی ما ایرانیان می باشد. خورش آلو با گوشت به دلیل ترکیبات و ظاهر زیبایی که دارد معمولا جزء جدایی ناپذیر ایرانیان از سر سفره های مجالس نیز می باشد. معمولا خورش آلو با گوشت را به همراه اسفناج و یا به همراه میوه ی به تهیه میکنند. اما شاید خیلی از دوستان طعم اسفناج و یا به را نپسندند و از تهیه این غذای بسیار خوشمزه و همینطور پر خاصیت صرف نظر کنند. پارسی دی برای شما عزیزان که سلیقه متفاوت دارید، پیشنهاد دارد تا خورش آلو را به همراه گوشت تکه ای گوسفندی تهیه بفرمائید تا دیگر جای هیچ گونه عیب و ایرادی در غذا نباشد. طرز تهیه خورش آلو با گوشت را امروز در پارسی دی برای شما عزیزان آورده ایم تا یک وعده غذایی مقوی و سالم را در کنار خانواده نوش جان بفرمائید …

مواد لازم 

گوشت خورشتی گوسفندی۵۰۰ گرم
 آلو بخارا۱۰ عدد
خلال پسته و بادام۱ لیوان
زرشک۱ پیمانه
گلاب۱/۴ پیمانه
شکر۲ ق غذا خوری
پیاز متوسط۱ عدد
روغن مایع۲ ق غذا خوری
هویج۱ عدد
رب۱ ق غذا خوری
سیب زمینی۱ عدد
زعفران دم کرده۲ ق غذا خوری
آببه مقدار لازم
نمک، فلفل، دارچین و زردچوبهبه میزان لازم

طرز تهیه خورش آلو با گوشت

مرحله اول: آماده سازی خورش آلو با گوشت

ابتدا پیاز را پوست گرفته و بشویید. سپس به کمک رنده، پیاز را رنده کرده و در قابلمه بریزید و به میزان لازم روغن ریخته و پیاز را در روغن روی حرارت متوسط تفت دهید. کمی که رنگ پیاز طلائی شد، گوشت را به پیاز اضافه کرده و تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند. سپس رب گوجه را به همراه مقدار مناسب ادویه به گوشت و پیاز اضافه کرده زمان دهید تا به مدت ۳-۵ دقیقه همه ی مواد با هم تفت بخورند. به میزان ۵ لیوان آب در قابلمه بریزید و درب قابلمه را بگذارید و صبر کنید تا خورش آلو با گوشت به جوش آید و سپس زیر شعله قابلمه را کم کرده و زمان بدهید تا به مدت ۱ ساعت گوشت بپزد.

مرحله دوم: آلو بخارا

در این مدت که گوشت در حال پخت است، آلو بخارا ها را شسته و آبکشی نمائید و در یک کاسه آب یخ آلو بخارا ها را بریزید و زمان دهید تا کمی خیس بخورد. بعد از ۱ ساعت که از پخت گوشت گذشت آلو را به خورش اضافه کرده و حدود ۳۰ دقیقه دیگر به پخت خورش آلو با گوشت زمان بدهید.

مرحله سوم: آماده سازی هویج

در همین فاصله پخت خورش آلو با گوشت، هویج را پوست گرفته و بشویید و سپس به دلخواه برای مجلسی شدن خورش قالب بزنید و یا به صورت رنده درشت، هویج را رنده کنید و به خورش اضافه کنید.

مرحله چهارم: آماده سازی تزئینات خورش آلو با گوشت

سیب زمینی را هم پوست گرفته و سپس بشویید و در صورت تمایل قالب زده و یا این که به صورت خلالی خورد کنید و در روغن فراوان سرخ کرده و برای تزئین کنار بگذارید.

در یک ظرف کوچک خلال بادام و پسته و همینطور زرشک را به همراه شکر و روغن بر روی حرارت متوسط تفت دهید، تا کمی با هم مزه دار شوند و برای تزئین غذا آماده شوند.

مرحله پنجم: پایان کار

 وقتی خورش آلو با گوشت قوام گرفت و خوب جا افتاد زمان آن است که گلاب و زعفران را به خورش اضافه کنید کمی خورش را زیر و رو کرده و آن را در ظرف مورد نظر سرو کنید و سیب ‌زمینی سرخ شده را رویش بریزید و به همراه خلال بادام و پسته و زرشک تزئین نمایید و به همراه پلو زعفرانی نوش جان فرمائید.

فوت و فن های دستور پخت خورش آلو با گوشت

  1. گوشت خورش آلو با گوشت به صورت قرمه ای می باشد.
  2. در صورت تمایل مواد اولیه را می توانید به تعدا نفرات کم و زیاد کنید.
  3. در تهیه خورش آلو با گوشت می توانید از گوشت چرخ کرده و یا مرغ نیز استفاده کنید.
  4. طرز تهیه پلو زعفرانی را می توانید در پست های قبلی که در پارسی دی آورده شده مطالعه بفرمائید.

همچنین ببینید

از
21
دیدگاه