بهترین روش نگهداری برگ مو برای مدت طولانی در فریزر (3 روش)

 بهترین روش نگهداری برگ مو برای مدت طولانی در فریزر (3 روش)

 

برگ مو یکی از برگ های درخت انگور می باشد که برای تهیه دلمه استفاده می شود و شما می توانید خیلی راحت این برگ ها را فریزر کنید و یا داخل شیشه نوشابه یا همان شور نگهداری کنید و در فصل غیر بهار همیشه برگ مو داشته باشید تا بتوانید دلمه برگ مو تهیه کنید. دلمه برگ مو بین ما ایرانی ها بسیار محبوب است و در فصل بهار تهیه می شود و شما می توانید با این سه روش همیشه برگ مو داشته باشید. امروز در پارسی دی بهترین روش نگهداری برگ مو را می توانید مشاهده کنید.

روش نگهداری برگ مو در فریزر

 بهترین روش نگهداری برگ مو

یکی از ساده ترین روش های نگهداری برگ مو نگهداری در فریزر می باشد و برای این کار حتما از برگ انگو عسگری استفاده کنید و از نمک دریا سنگ نمک خرد شده و بدون ید استفاده کنید. برای شروع باید برگ ها را بشورید و داخل قابلمه آب جوش بریزید و کمی نمک و بعد برگ ها را داخل آب جوش قرار دهید و زمانی که تغییر رنگ داد از آب خارج کنید و داخل صافی قرار دهید تا آب اضافه کشیده شود و بعد به صورت صاف یا رول شده داخل نایلون قرار دهید و برای مدت طولانی در فریزر نگهداری کنید.

  • با این روش می توانید تا دو سال برگ مو را نگهدرای کنید.
  • بهتر است از زیپ کیپ استفاده کنید تا هوا داخل آن نرود و خشک نشود.
  • اگر در فریزر جا دارید این روش ساده ترین و بهترین روش نگهداری برگ مو می باشد.
  • از برگ‌های تازه و جوان استفاده کنید که بریدگی های کمتری داشته باشند.

روش نگهداری برگ مو به صورت کنسرو

 بهترین روش نگهداری برگ مو

 

در این روش باید برگ انگور عسگری را بشورید و روی پارچه قرار دهید تا کاملا خشک شود و بعد به صورت ۳ تا ۴ تا روی هم قرار دهید و داخل یک قابلمه ۴ لیتر آب را با ۲ پیمانه سرکه سفید و ۱۰ ق غذا خوری سر صاف نمک بریزید و صبر کنید تا به جوش بیاید و به صورت همان دسته شده داخل قابلمه قرار دهید و کمی با قاشق فشار دهید تا به انتها بروند و رنگ برگ ها تغییر کند و بعد داخل آبکش قرار دهید و روی سطح خشک رول کنید و داخل شیشه تمیز قرار دهید از سمتی که رول کردید و کنار هم مانندعکس قرار دهید و از سیخ چوبی استفاده کنید اندازه دهانه شیشه برش بزنید و روی برگ ها به صورت ضربدار قرار دهید این کار باعث می شود بعد از ریختن آب و سرکه برگ ها بالا نیایید و بعد از مخلوط آب و سرکه جوشیده شده خنک روی برگ ها بریزید و درب شیشه نگهداری کنید و حالا باید کنسرو کنید برای این کار یک قابلمه را پر آب کنید و شیشه را داخل آن قرار دهید و بگذارید تا ۲۰ دقیقه بجوشد و بعد به صورت سر و ته روی دستمال بگذارید و بعد از خنک شدن در یخچال قرار دهید.

روش نگهداری برگ مو در کابینت

 بهترین روش نگهداری برگ مو

 

برای روش نگهداری در کابینت باید برگ انگور های شسنه شده چند تایی روی هم قرار دهید و رول کنید و داخل یک شیشه نوشابه قرار دهید و با کمک یک نی کل شیشه را پر کنید و لایه به لایه کمی گندم ریخته و در یک نایلون مشکی قرار دهید و در کابینت بگذارید.

فوت و فن های روش نگهداری برگ مو

  1. در روش کنسرو کردن آب را مزه کنید باید کمی مزه نمک و سرکه حس شود.
  2. موقع استفاده هم بطری رو ببرید و استفاده کنید.
  3. حتما در روش کنسرو کردن آب روی برگ ها را بگیرد.

همچنین ببینید 

بهترین روش نگهداری برگ مو برای مدت طولانی در فریزر (3 روش)
3.4 (68%) 5 votes