طرز تهیه کیک پرتقال خانگی خوشمزه همراه با سس پرتقالی مخصوص

طرز تهیه کیک پرتقال

 

یکی از بهترین کیک های پاییز است که عطر و بوی کاملا متفاوت دارد و زمانی که شما در منزل این کیک را می پزید تمام خانه عطر و بوی این کیک پر می شود. پرتقال به داشتن ویتامین C بسیار معروف است جالب است بدانید خواص پرتقال فقط به این ویتامین بسنده نمی شود بلکه مفید برای معده و گاز معده و یک آرام بخش بسیار خوب بشمار میاد. در تهیه این کیک سعی کنید از آب پرتقال طبیعی که در منزل تهیه کردید استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کیک پرتقال به همراه سس مخصوص را یاد خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

تخم مرغ۳ عدد
روغن مایع۱/۴ پیمانه
شکر۱ پیمانه
آرد۱.۵ پیمانه
کره۱۰۰ گرم
آب پرتقال۱/۲ پیمانه
بیکینگ پودر۱ ق مربا خوری
رنده پوست پرتقال۱ ق مربا خوری

مواد اولیه برای تهیه سس پرتقالی

آب پرتقال طبیعی۱/۲ پیمانه
شکر۱ ق غذا خوری
نشاسته ذرت۱ ق غذا خوری
ژله پرتقال یا ژلاتین۱ ق غذا خوری

طرز تهیه کیک پرتقال

مرحله اول : آماده سازی مواد کیک

ابتدا فر با دمای ۱۸۰ درجه گرم کنید. همه مواد کیک را از یخچال خارج کنید تا هم دمای محیط شوند. پرتقال ها را شسته و با کمک آبمیوه گیری دستی یا برقی آبش را گرفته. قسمت نارنجی پرتقال را رنده کنید (هرگز قسمت سفیدی پرتقال را رنده نکنید باعث تلخی کیک می شود). آرد و بیکینگ پودر را مخلوط و سه بار الک کنید.

مرحله دوم : هم زدن تخم مرغ

کره نرم شده در دمای محیط را با شکر مخلوط و با تندترین دور همزن بزنید تا حجیم و روشن شود در حین هم زدن حتما دور گیری کنید تا همه کره هم بخورد سپس تخم مرغ ها را دانه دانه اضافه می کنیم این کار باعث پوک شدن کیک پرتقالی می شود با دانه آخر تخم مرغ رنده پوست پرتقال را اضافه می کنیم و با لیسک هم می زنیم.

مرحله سوم : اضافه کردن آرد و روغن

وقتی پوست پرتقال را اضافه کردید روغن را افزوده و ۱ دقیقه دیگر هم می زنیم سپس آب پرتقال طبیعی را اضافه و ۳۰ ثانیه هم زده همزن را کنار گذاشته و آرد را طی ۳ مرحله به مواد کیک مون اضافه می کنیم و با لیسک به صورت دورانی هم می زنیم این مرحله از مراحل مهم و حساس کیک پرتقالی است اگر زیاد هم بزنید باعث می شود کیک پف کند و حالت خمیری داشته باشد.

مرحله چهارم : پخت کیک پرتقال

مایه کیک پرتقال را داخل قالب مورد نظر که از قبل چرب کردید بریزید سپس در فر گرم بمدت ۵۰ دقیقه قرار دهید و به دلخواه روی کیک را ۲ دقیقه گریل کنید و وقتی خنک شد از قالب خارج کنید و با سس پرتقالی تزئین کنید.

طرز تهیه سس پرتقالی

ابتدا نشاسته ذرت را با آب پرتقال مخلوط کرده و شکر و ژله را افزوده و روی حرارت می گذاریم تا غلیظ شود وقتی کمی خنک شد روی کیک ریخته. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کیک پرتقال

  1. برای اینکه کیک شیفون پرتقالی داشته باشید زرده و سفیده را جدا کنید.
  2. می توانید از روغن فقط استفاده کنید و کره را حذف کنید.
  3. سایز قالب تون ۲۳ سانت باشد.
  4. اگر آب پرتقال طبیعی در دسترس نداشتید از آبمیوه استفاده کنید ولی در نظر داشته باشید طعم این کیک با آب پرتقال طبیعی محسوس است.
  5. زمان پخت با توجه به فرهای مختلف کمی متفاوت است.

همچنین ببینید

از
10
دیدگاه

  • زهره ۱ سال پیش

    سلام .از اموزشهای عالیتون ممنونم 🙏
    تو این کیک میشه از اب مربا مثلا البالو که غلیظه بجای اب پرتغال استفاده کرد ؟؟وسس رو هم البالویی درست کنیم

    پاسخ