طرز تهیه بستنی پرتقالی خانگی ساده و آسان با میوه پرتقال بدون ثعلب

دستور تهیه بستنی پرتقالی

طرز تهیه بستنی پرتقالی

 

بستنی پرتقالی یکی از انواع بستنی ها می باشد که بسیار خوشمزه و تابستانی می باشد و شما می توانید به راحتی در خانه تهیه کنید. بستنی ها با ثعلب و بدون ثعلب تهیه می شود که امروز راحت ترین رسپی که دردسر کمتری دارد قرار است به شما یاد دهیم تا بتوانید در فصل بهار و تابستان با توجه به گرم شدن هوا و پر طرفدار شدن بستنی ها این رسپی را برای کودکان و یا برای مهمانی ها خود تهیه کنید. اما در مورد تاریخچه بستنی داستان های بسیار زیادی نقل شده است که برخی ریشه تهیه بستنی را در ایرانی می دانند و برخی نیز اعتقاد دارند که اولین بار در قرن ۱۹ از اروپا به ایران انتقال پیدا کرده استف در خقیقت از سفر سوم ناصر الدین شاه به اروپا منشا گرفته است. اما در کل می توان گفت این خوراکی خوشمزه امروزه تبدیل به یکی از بهترین ها در کل دنیا می باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه بستنی پرتقالی خانگی بدون ثعلب را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه بستنی پرتقالی بدون ثعلب

  • پرتقال ۴ عدد
  • خامه صبحانه ۲۰۰ گرم
  • شیر عسلی یا عسل ۱ ق غذا خوری
  • شیر پر چرب ۵۰۰ گرم

طرز تهیه بستنی پرتقالی خانگی راحت و ساده

مرحله اول: آماده سازی پرتقال

ابتدا ۴ عدد پرتقال را پوست بگیرید و پوست سفید رنگ روی پرتقال را با چاقو تیز بگیرید و پرتقال ها را فیله کنید. حالا پرتقال ها را داخل یک کاسه ریخته و با گوشتکوب برقی یا غذاساز خوب پوره و میکس کنید. گرفتن پوست سفید رنگ پرتقال مانع تلخ شدن آن می شود.

مرحله دوم: افزودن خامه

در ادامه خامه صبحانه را باید اضافه کنید. برای این کار یک پاکت خامه را مخلوط پرتقال میکس شده اضافه کنید و هم بزنید تا خامه به خوبی با مواد مخلوط شود. شیر عسلی یا شیر تغلیظ شده شیرین را به مواد اضافه کنید و مجدد در حد مخلوط شدن هم بزنید.

مرحله سوم: افزودن شیر

در انتها شیر را که از قبل داخل فریزر قرار یا یخچال قرار داده بودید را باید کم کم به مواد اضافه کنید و مواد را داخل همان غذاساز یا مخلوط کن خوب هم بزنید تا میکس شود. یک ظرف درب دار را انتخاب کنید و مواد بستنی را داخل آن بریزید.

مرحله چهارم: تهیه بستنی پرتقالی

بستنی پرتقالی را داخل فریزر قرار دهید و برای ۱۲ ساعت بگذارید بماند. اما در طول این ۱۲ ساعت باید سه بار از فریزر خارج کنید و مواد را خوب هم بزنید و زیر و رو کنید و مجدد در فریزر قرار دهید. در انتها اسکوب بزنید و میل کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه بستنی پرتقالی سالم در خانه

  1. همه مواد بستنی باید سرد باشند.
  2. بهتر است از شیر محلی پر چرب استفاده کنید.
  3. می توانید برای تهیه بستنی از دستگاه بستنی ساز استفاده کنید. بدین صورت که مواد را داخل مخزن آن بریزید و اجازه دهید تا مواد میکس شود.
  4. شیر تغلیظ شده به اسم مربای شیر نیز در بازار موجود است.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه