طرز تهیه پاند کیک پرتقالی ساده و خوش عطر با کره و آب پرتقال طبیعی

دستور پخت پاند کیک پرتقالی

طرز تهیه پاند کیک پرتقالی

 

پاند کیک پرتقالی یکی از کیک های بسیار خوشمزه و بین المللی می باشد که طعم و مزه بسیار خوبی دارد. پاند کیک یکی از کیک های معروف انگلیسی می باشد که این بار قرار است با طعم پرتقال تهیه شود. شما می توانید با آب پرتقال تازه و کره این کیک خوشمزه را تهیه کنید. عطر و طعم این کیک بسیار خوش طعم می باشد که در واقع نوعی کیک کره ای می باشد. در اصل این کیک از مجموع ۱ پوند تهیه می شود یعنی باید مواد ۴۵۳ گرم باشد و به همین دلیل این اسم برای این کیک انتخاب شده است. روش پخت پاند کیک با دیگر کیک ها کمی متفاوت است و بهتر است تمام نکات گفته شده را رعایت کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه پاند کیک پرتقالی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه پاند کیک پرتقالی

  • کره نرم شده ۱۴۰ گرم
  • شکر ۳۰۰ گرم
  • تخم مرغ ۳ عدد
  • آرد قنادی ۳۰۰ گرم
  • رنده پوست پرتقال ۱ ق غذا خوری
  • وانیل ۱/۴ ق چای خوری
  • بیکینگ پودر ۲ ق چای خوری
  • نمک ۱/۸ ق چای خوری
  • جوش شیرین ۱/۴ ق چای خوری
  • آب پرتقال تازه ۲۳۰ گرم

طرز تهیه پاند کیک پرتقالی خوشمزه با عطر فوق العاده 

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا همه مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند. سپس همه مواد را به کمک ترازو اندازه گیری کنید. آب پرتقال را از وسط به دو نیم کنید و با کمک آب پرتقال گیری دستی آبگیری کنید. بهتر است از صافی رد کنید. آرد و نمک و بیکینگ پودر را باهم مخلوط و سه بار الک کنید تا آرد سبک شود.

مرحله دوم: هم زدن کره

در ادامه کره نرم شده در دمای محیط را به همراه وانیل و رنده پوست پرتقال و شکر را داخل یک کاسه ریخته و با دور تند همزن بزنید تا مواد کرمی رنگ و کمی حجیم شود. بهتر است در طول هم زدن مواد را دور گیری کنید. در ادامه تخم مرغ ها را دانه دانه اضافه کنید و برای هر کدام ۳۰ ثانیه هم بزنید. جوش شیرین را روی آب پرتقال تازه بریزید و مخلوط کنید.

مرحله سوم: تهیه مایه پاند کیک پرتقالی

در ادامه باید مواد خشک یا همان آرد را به تناوب با آب پرتقال اضافه کنید و هم بزنید. بدین ترتیب تمام مواد را هم بزنید و با دور کند هم بزنید. حالا باید از یک قالب گرد به قطر ۲۰ الی ۱۸ سانت و یا یک قالب بزرگ ۲۸ سانت استفاده کنید و کف قالب کاغذ روغنی انداخته و مایه کیک را داخل قالب بریزید.

مرحله چهارم: پخت پاند کیک پرتقالی

قالب را سه بار به سطح بکوبید تا هوای اضافه آن خارج شود. قالب را در فر از قبل گرم شده به مدت ۳۰ الی ۴۰ دقیقه با دمای ۱۸۰ درجه قرار دهید تا کیک پخته و طلایی شود. در انتها از قالب خارج و به دلخواه با شکلات سفید یا شکلاتی بن ماری شده و اسلایس پرتقال تزیین کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه پاند کیک پرتقالی

  1. می توانید از ۲ تا قالب مستطیل با اندازه ۸ سانت نیز استفاده کنید.
  2. آب پرتقال شرکتی اصلا برای تهیه این غذا مناسب نیست.
  3. می توانید بجای جوش شیرین از بیکینگ سودا نیز استفاده کنید.

همچنین ببینید 

طرز تهیه پاند کیک پرتقالی ساده و خوش عطر با کره و آب پرتقال طبیعی
5 (100%) 1 votes