طرز تهیه کیک شیفون پرتقالی با پف زیاد و بافت عالی بدون شیر و ماست

دستور پخت کیک شیفون پرتقالی

طرز تهیه کیک شیفون پرتقالی

 

کیک شیفون پرتقالی یکی از کیک های بسیار خوشمزه و ساده است که طعم بی نظیری پرتقالی دارد و شما می توانید به راحتی در خانه این کیک را تهیه کنید. شما می توانید کیک شیفون پرتقالی را همانند عکس به صورت قالب های کوچک تهیه کنید و یا می توانید داخل یک قالب بزرگ بریزید و به صورت ساده این کیک را سرو کنید. کیک شیفون پرتقالی بافت بسیار نرم و پف خوبی دارد و شما می توانید مواد را نصف کنید و در قالب کوچک تر تهیه کنید. طعم پرتقال و زست آن در این کیک بسیار محسوس است. امروز در پارسی دی طرز تهیه کیک شیفون پرتقالی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک شیفون پرتقالی

  • تخم مرغ ۶ عدد
  • آرد ۲ و ۱/۴ پیمانه
  • شکر۱ و ۱/۲ پیمانه
  • بیکینگ پودر ۲ ق چای خوری
  • نمک ۱ پنس
  • رنده پوست پرتقال ۱ ق غذا خوری
  • روغن مایع ۱/۲ پیمانه
  • آب پرتقال طبیعی ۳/۴ پیمانه
  • وانیل نوک ق چای خوری

طرز تهیه کیک شیفون پرتقالی با طعم عالی و بی نظیر

مرحله اول : آماده سازی

ابتدا همه مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند و بعد با کمک پیمانه یا یک لیوان اندازه گیری مواد را اندازه بزنید. زرده و سفیده تخم مرغ را جدا کنید به طوری که نباید زرده داخل سفیده باقی بماند. آرد و بیکینگ پودر و نمک را نیز مخلوط و سه بار الک کنید.

مرحله دوم: هم زدن زرده و سفیده

در ادامه باید زرده را به همراه ۲/۳ از شکر دستور مخلوط کنید و هم بزنید و در ادامه رنده پوست پرتقال و وانیل را اضافه کنید و با همزن برقی بزنید و بعد روغن و آب پرتقال طبیعی را اضافه کنید و مجدد با همزن بزنید تا مواد از حالت روان بودند خارج شود. سفیده را داخل یک کاسه دیگر بریزید و با همزن کمی بزنید تا کف کند.

مرحله سوم: تهیه مایه کیک شیفون پرتقالی

در ادامه مابقی شکر را به سفیده اضافه کنید و هم بزنید تا سفیده کاملا فرم بگیرد. حالا مخلوط آرد را طی چند مرحله به زرده اضافه کنید و با لیسک هم بزنید تا مواد یکدست شود و در انتها باید سفیده تخم مرغ را طی چند مرحله اضافه کنید و به صورت دورانی هم بزنید و پف مواد را نگیرد.

مرحله چهارم: پخت کیک شیفون پرتقالی

حالا باید قالب مورد نظر را کمی چرب کنید و مواد کیک را داخل قالب ریخته و سه بار به سطح بکوبید تا هوای اضافه خارج شود و بعد داخل فر از قبل گرم شده به مدت ۵۰ الی ۶۰ دقیقه با دمای ۱۸۰ زمان دهید تا کیک پخته شود، دقت کنید اگر از قالب کوچک مانند عکس استفاده می کنید زمان پخت ۲۰ دقیقه می باشد ولی اگر مواد را داخل قالب بزرگ ریختید باید زمان بیشتری دهید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کیک شیفون پرتقالی بسیار خوشمزه با پف زیاد

  1. می توانید کیک را داخل قابلمه یا تابه نیز تهیه کنید.
  2. مقدار شکر را می توانید کمتر بریزید و این بستگی به شیرینی پرتقال ها دارد.
  3. برای رنده پوست پرتقال باید از قسمت نارنجی پوست پرتقال استفاده کنید و نباید قسمت سفید را رنده کنید زیرا باعث تلخ شدن کیک می شود.

همچنین ببینید

از
1
دیدگاه