طرز تهیه کیک پرتقال با گردو خوش طعم و شیک با فر و بدون فر

دستور پخت کیک پرتقال با گردو

طرز تهیه کیک پرتقال و گردو

 

کیک پرتقال با گردو یکی از انواع کیک ها می باشد که بسیار ساده و خوشمزه است و حتما باید با آب پرتقال طبیعی تهیه شود تا طعم و مزه بسیار خوبی به شما بدهد. پس اصلا نباید از آب پرتقال های شرکتی استفاده کنید زیرا آب پرتقال های آماده دارای شکر و قند هستند. شما می توانید این کیک را همانند دیگر کیک ها با فر و بدون فر تهیه کنید. می توانید از انواع قالب ها برای تهیه این کیک استفاده کنید ولی بهتر است از قالب های میان تهیه استفاده کنید. شما می توانید کیک پرتقال با گردو را برای یک دورهمی یا عصرانه تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کیک پرتقال با گردو با فر و بدون فر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک پرتقال با گردو

  • آرد ۲ پیمانه
  • بیکینگ پودر ۲ چای خوری
  • آب پرتقال ۱/۳ پیمانه
  • شکر ۲۰۰ گرم
  • کره ۱۰۰ گرم
  • شیر ۱/۲ پیمانه
  • تخم مرغ ۴ عدد
  • وانیل ۱/۴ ق چای خوری
  • گردو خرد شده ۱/۲ پیمانه
  • رنده پوست پرتقال ۲ ق غذا خوری
  • جوش شیرین ۱/۳ ق چای خوری

طرز تهیه کیک پرتقال با گردو  با فر و بدون فر

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا تمام مواد کیک را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند. سپس در ادامه چند عدد پرتقال را از وسط به دو نیم کنید و با کمک آب پرتقال گیر آب آن را بگیرید و اندازه کنید. فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن کنید تا گرم شود. برای پخت بدون فر نیز باید یک قابلمه را کمی چرب کنید و روی شعله پخش کن قرار دهید تا گرم شود. آرد و بیکینگ پودر و جوش شیرین را باهم مخلوط کنید و سه بار الک کنید.

مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ

در ادامه تخم مرغ را داخل کاسه شکسته و بعد وانیل را اضافه کنید و با همزن هم بزنید تا تخم مرغ ها کمی حجیم و کرمی رنگ شود. در ادامه شکر را نیز اضافه کنید و برای ۳ دقیقه دیگر هم بزنید تا مواد یکدست شود. در ادامه رنده پوست پرتقال را رنده کنید و به همراه مواد هم بزنید.

مرحله سوم: تهیه مایه کیک

در ادامه کره آب شده و شیر ولرم را به همراه آب پرتقال به مواد اضافه کنید و در حد مخلوط شدن مواد را هم بزنید. در ادامه مخلوط آرد الک شده را به مواد اضافه کنید و با لیسک هم بزنید تا گلوله های آرد باز شود. در انتها باید گردو خرد شده را به مواد اضافه کنید و مایه کیک را داخل قالب بریزید و سه بار به سطح بکوبید تا هوای اضافی آن خارج شود.

مرحله چهارم: پخت کیک پرتقال با گردو با فر و بدون فر

حالا قابلمه را روی شعله پخش کن قرار دهید و روی درب قابلمه دمکنی قرار دهید و برای ۶۰ دقیقه بگذارید تا کیک پخته شود. برای پخت با فر نیز قالب را در فر از قبل گرم شده به مدت ۴۵ دقیقه با دمای ۱۸۰ بگذارید تا کیک پخته شود. از قالب خارج کنید و با پرتقال و گردو تزئین کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کیک پرتقال با گردو

  1. همه مواد باید هم دما باشند و کره ذوب باشد.
  2. دقت کنید باید برای رنده پوست پرتقال باید از قسمت نارنجی رنگ آن استفاده کنید.
  3. برای فر های برقی و توستر باید دما را ۲۰ درجه کمتر تنظیم کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه کیک پرتقال با گردو خوش طعم و شیک با فر و بدون فر
5 (100%) 3 votes