طرز تهیه اسپاگتی رژیمی بدون روغن ساده و لذیذ با مرغ مرحله به مرحله

دستور پخت اسپاگتی رژیمی

طرز تهیه اسپاگتی رژیمی

اسپاگتی رژیمی یکی از انواع اسپاگتی ها می باشد که بسیار خوشمزه و ساده است و می توانید به راحتی این غذای خوشمزه را در منزل تهیه کنید. اسپاگتی رژیمی با فیله مرغ گریل شده تهیه می شود که شما به دلخواه می توانید آن را تهیه و یا از سویا استفاده کنید و یا اصلا به صورت رژیمی آن را سرو کنید. اما مهم ترین بخش این اسپاگتی رژیمی، سس آن می باشد که بسیار جذاب است زیرا قرار است صیفی جات و سبزیجات آن گریل یا کبابی شود و بعد آن را میکس کنید. شما به دلخواه می توانید از هر نوع فرمی که دوست دارید اسپاگتی استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه اسپاگتی رژیمی با مرغ را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه اسپاگتی رژیمی با مرغ

  • اسپاگتی ۱ بسته
  • سینه مرغ ۱ عدد
  • گوجه گیلاسی ۱۰ عدد
  • فلفل کاپی قرمز ۴ عدد
  • سیر ۴ عدد
  • پیاز ۱ عدد
  • روغن زیتون ۲ ق غذا خوری
  • رزماری ۱ عدد
  • پنیر پارمزان به مقدار لازم
  • نمک، فلفل سیاه، اورگانو به مقدار لازم

طرز تهیه اسپاگتی رژیمی خوشمزه و ساده

مرحله اول: کبابی کردن مواد سس

داخل یک ظرف پیرکس مخصوص فر باید پیاز پوست گرفته و سیر پوست گرفته را برش بزنید و به همراه گوجه گیلاسی شسته شده و فلفل کاپی را روی هم قرار دهید و روی مواد رزماری خشک یا تازه را قرار دهید و در انتها روغن زیتون را روی سبزیجات بریزید و در فر گرم شده به مدت ۴۰ دقیقه با دمای ۲۲۰ درجه قرار دهید تا سبزیجات پخته شود.

مرحله دوم: مرینت کردن مرغ

سینه مرغ را داخل یک ظرف قرار دهید و روی آن کمی روغن زیتون و نمک و فلفل سیاه و پودر سیر بزنید و برای ۱ ساعت در یخچال قرار دهید تا سینه مرغ مزه دار شود. در ادامه وقتی سینه مرغ مزه دار شده آن را داخل تابه گریل چرب شده قرار دهید و سینه را گریل کنید.

مرحله سوم: میکس کردن سس

در ادامه وقتی مواد سس در فر خوب کبابی شدند از آن خارج کنید و حتما پوست روی فلفل کاپی را بگیرید. مواد را داخل غذاساز یا مخلوط کن ریخته و خوب میکس کنید. سس بدست آمده را داخل یک تابه بریزید و کمی با نمک و فلفل سیاه و اورگانو تفت دهید.

مرحله چهارم: تهیه اسپاگتی رژیمی

در ادامه داخل یک قابلمه آب و روغن و کمی نمک ریخته تا به جوش بیاید. سپس اسپاگتی را بدون خرد کردن داخل قابلمه بریزید و بگذارید تا نرم شود، سپس آبکش کنید و اصلا روی آن آب نریزید و بعد به تابه سس اضافه کنید و کمی با سس تفت دهید و بعد داخل ظرف سرو ریخته و با مرغ گریل شده سرو کنید و به دلخواه کمی پنیر پازمران روی آن بریزید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه اسپاگتی رژیمی خوش مزه با سبزیجات گریل شده

  1. روی سبزیجات قبل از گریل شدن کمی نمک و فلفل سیاه بزنید.
  2. به دلخواه می توانید مرغ را حذف کنید.
  3. می توانید از ادویه های دلخواه برای طعم دار کردن مرغ استفاده کنید.

همچنین ببینید

طرز تهیه اسپاگتی رژیمی بدون روغن ساده و لذیذ با مرغ مرحله به مرحله
5 (100%) 1 votes