خواص شیره انگور چیست؟ فواید شیره انگور برای رحم، چاقی صورت، کودکان + مضرات

خواص شیره انگور

خواص شیره انگور

 

خواص شیره انگور یا دوشاب را می توانید در این پست مشاهده کنید. شیره انگور یا دوشاب دارای طبع گرم است و برای درمان کم خونی، پیشگیری از سرطان و بالا بردن تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است. شیره انگور از فرآورده های انگور است که از آب انگور بدست می آید و برای بدن بسیار مفید است. شیره انگور کالری بیشتری نسبت به انگور دارد و مصرف آن می تواند انرژی مورد نیاز بدن را تامین می کند. شیره انگور سرشار از مواد مغذی و معدنی می باشد. شیره انگور یک ماده غنی است که عناصر بسیار زیادی دارد. مهم ترین عناصر را در خود جای داده است که عبارت است از ویتامین A، ویتامین گروه B، ویتامین C، ویتامین K، آهن، منیزیم، پتاسیم، فسفر و کلسیم که خواص بسیار خوبی برای بدن دارد. امروز در پارسی دی خواص انگور را می توانید مشاهده کنید همراه ما باشید.

خواص شیره انگور در طب اسلامی

شیره انگور که در طب سنتی به آن دبس یا دوشاب گفته می شود فواید بسیار زیادی برای سلامتی دارد. این شهد بسیار مغذی و ضد نفخ است و به دلیل داشتن ویتامین ها و مواد معدنی حیاتی از جمله کلسیم و پتاسیم و آهن برای تقویت ایمنی بدن بسیار مفید است و نباید از خوردن این شیره انگور غافل شوید. شیره انگور چون انرژی زا می باشد قند طبیعی دارد و این قند خیلی سریع در بدن حل می شود و انرژی بدن را تامین می کند و شما می توانید به عنوان شیرین کننده طبیعی در دسر ها و نوشیدنی ها خود استفاده کنید. شیره انگور از بیمارهای فشارخون و کلسترول جلوگیری می کند و همچنین برای درمان عفونت و التهاب گزینه بسیار خوبی می باشد.

خواص شیره انگور برای رحم

یکی از مهم ترین خواص شیره انگور در دوره پرویدی می باشد که در این دوران بسیار توصیه می شود. کیست های تخمدان که بیمار های رحم را به دنبال دارد به دلیل سردی و روطبت ناشی از اطراف تخمدان است و بنابراین گرمی بدن در این دوره باید حفظ شود. یکی از مواد سالم و مقوی شیره انگور می باشد که موجب گرم شدن رحم می شود.

خواص شیره انگور چاقی صورت

شیره انگور انرژی زا می باشد و کالری خوبی دارد و به همین دلیل برای چاقی موضعی صورت بسیار مناسب است و شما می توانید از شربت شیره انگور یا ترکیب شیره انگور با شیر برنج استفاده کنید و نوش جان کنید.

خواص شیره انگور برای پوست

شیره انگور برای پوست خواص بسیار مهمی دارد که عبارت است از:

  • مصرف شیره انگور از پیری زود رس جلوگیری می کند.
  • مصرف شیره انگور باعث افزایش گلبول های قرمزن خون و قرمز و سرخی پوست می شود.
  • شیره انگور می تواند از پوست در برابر نور آفتاب جلوگیری کند.
  • مصرف شیره انگور می توانید ورم های صورت را که بر اثر ضربه در بدن ایجاد شده است موثر است.
  • مصرف شیره انگور باعث از بین رفتن چین و چروک صورت می شود.

خواص شیره انگور کودکان

خواص شیره انگور

 

شیره انگور برای کودکان کم بنیه و ضعیف گزینه بسیار خوبی می باشد. اگر کودک شما وزن نرمالی ندارد می توانید با شیره انگور وزن آن را بالا ببرید. شیره انگور استخوان بندی کودکان را نیز قوی تر می کند. بهتر است شیره انگور را داخل کمی آب حل کنید و میل کنید.

خواص شیره انگور برای  درد های قاعدگی

در دوران قاعدگی بدن به مصرف ماده های غذایی گرم نیاز دارد. شیره انگور مسکن طبیعی واسه درد قاعدگی می باشد و می توانید گرفتگی های و درد عضلات بدن را با خوردن شیره انگور کاهش دهید.

خواص شیره انگور برای تقویت حافظه

شیره انگور یا دوشاب به دلیل قند طبیعی و ویتامین حیاتی به تقویت سلول های مغزی کمک می کند و می توانید فعالیت سلول ها را به خوبی تامین می کند. شیره انگور نقش مهمی در تقویت حافظه و جلوگیری از پیری مغز جلوگیری می کند.

خواص شیره انگور برای زنان شیرده

این محصول موجب افزایش مادرانی که به تازگی زایمان کردند مناسب است. شیره انگور به زنانی که به تازگی زایمان کردند مناسب است و موجب غلظت بخشیدن شیر مادر می شود. شیره انگور حاوی آهن کلسیم و منیزیم است. زنانی که به تازگی زایمان کردند قوای جسمانی ضیعفی دارند و صرف شیره انگور برای افزایش تراکم استخوان و جبران کلسیم توصیه می شود.

خواص شیره انگور گوارش

مصرف شیره انگور باعث پاکسازی روده و معده می شود. دقع اوره از بدن شده و ضد نفخ است و به همین دلیل موجب بهبود عملکرد دستگاه گوارش می شود.

خواص شیره انگور برای سرفه

شیره انگور اثر نرم کنندگی و ضد التهابی در ناحیه حلق دارد و قرقره کردن شیره انگور و آب در فصل زمستان دچار التهاب حلق و سرفه می شود. اگر دچار سرفه شدید هستید شیره انگور را قرقره کنید.

خواص شیره انگور

 

خواص شیره انگور برای مردان

شیره انگور به دلیل ویتامین های و مواد مغذی فراوان انرژی زا است و سبب افزایش تمایل جنسی در آقایان می شود. مصرف شیره انگور به تولید هورمون های حنسی کمک می کند. شیره انگور به دلیل طبع گرم تحریک کننده میل جنسی در افرادی است که طبع سرد دارد.

بهترین زمان برای مصرف شیره انگور

خواص شیره انگور

 

یکی از بهترین زمان مصرف شیره انگور در فصل زمستان می باشد. در زمستان بدن بر اثر سرما دچار ضعف می شود و به همین دلیل شیره انگور چون طبع گرم دارد گزینه خوبی در فصول سرد است. اگر برای درمان کم خونی از شیره انگور استفاده می کنید بهترین زمان مصرف شیره انگور هر روز صبح می باشد. ۱ الی ۲ ق غذا خوری شیره انگور را به همراه صبحانه خود مصرف کنید و از بروز کم خونی جلوگیری می کند. رایج ترین و محبوب ترین روش استفاده شیره انگور مخلوط کردن آن با ارده است که می توانید برای صبحانه میل کنید.

مضرات شیره انگور

طبع شیره انگور گرم و تر است و مصرف زیاد آن برای افزاد گرم مزاج توضیه نمی شود و باعث غلیظ شدن صفرا و ایجاد سردرد و بالا رفتن دمای بدن و جوش می شود. شیره انگور به دلیل قند زیادی که دارد برای افراد دیابتی مضر است. کالری بالای شیره انگور برای کسانی که کم تحرک است موجب افزایش وزن می شود.
همچنین ببینید