طرز تهیه حلوا زعفرانی خوشمزه و مجلسی برای 50 الی 100 نفر

دستور تهیه حلوا زعفرانی برای ۵۰ نفر

حلوا زعفرانی برای 50 نفر

 

حلوا زعفرانی برای ۵۰ نفر؛ حلوا ها یکی از میان وعده های بسیار خوشمزه هستند که بیشتر در مراسمات مذهبی و عزاداری ها و یا نذری ها کاربرد دارد. این پست اختصاصی برای کسانی است که می خواهند حلوا را در تعداد بالا برای ۵۰ الی ۱۰۰ نفر تهیه کنند. همه مقادیر به پیمانه یا یک لیوان دسته دار فرانسوی گفته شده است که بتوانید به راحتی آن را اندازه گیری کنید و دقت کنید چون در مقدار بالا این حلوا را تهیه می کنید خیلی زمان بیشتری باید بگذارید و اگر می خواهید برای ۱۰۰ نفر آن را تهیه کنید بهتر است طی دو پارت آن را طبخ کنید. این رسپی حلوا زعفرانی با سه روغن تهیه می شود که باعث بافت نرم و لطیف می شود. امروز در پارسی دی طرز تهیه حلوا زعفرانی برای ۵۰ الی ۱۰۰ نفر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه حلوا برای ۵۰ نفر

  • آرد سنگک ۶ لیوان
  • شکر ۶ لیوان
  • روغن جامد ۴ لیوان
  • روغن مایع ۱ لیوان
  • کره ۱۰۰ گرم
  • گلاب ۱ لیوان
  • آب ۶ لیوان
  • زعفران سابیده شده ۱ ق غذا خوری

طرز تهیه حلوا برای ۵۰ نفر ویژه محرم و مراسمات مذهبی

مرحله اول: تفت دادن روغن

ابتدا یک قابلمه تقریبا ۳ برابر مواد بردارید زیرا در زمانی که شربت را اضافه می کنید دور و اطراف پاشیده نشود و بخار آن دست را نسوزاند. در ادامه روغن جامند را داخل قابلمه ریخته و گاز را کم کنید و بگذارید تا ذوب شود. سپس آرد را که از قبل ۳ بار الک کردید اضافه کنید.

مرحله دوم: سرخ کردن آرد

در ادامه وقتی آرد را به روغن اضافه کردید باید خوب سرخ کنید. روی حرارت متوسط قرار دهید و مداوم هم بزنید تا دانه های آرد داخل روغن سرخ شوند و شروع به تغییر رنگ دادن بکند. این مرحله را باید تا جایی ادامه دهید که بوی خامی آرد گرفته شودو. شما هرچقدر بیشتر آرد را سرخ کنید رنگ حلوای شما تیره می شود.

مرحله سوم: تهیه شربت زعفرانی

در ادامه وقتی حلوا در حال سرخ شدن است باید شربت را تهیه کنید. برای این کار آب و شکر را داخل قابلمه ریخته و بگذارید تا شکر خوب حل شود و اصلا نیازی به قوام آمدن نیست. وقتی شکر حل شد زعفران را اضافه کنید و از روی حرارت بردارید. در همین حین آرد را نیز هم بزنید تا یکدست سرخ شود. می توانید شربت را ابتدا تهیه کنید تا تمرکز شما فقط روی سرخ کردن آرد باشد.

مرحله چهارم: افزودن شربت

در ادامه وقتی بوی خوش آرد بلند شود دانه های آرد قهوه ی رنگ شد باید قابلمه را از روی حرارت بردارید و شربت زعفران اضافه کنید و هم بزنید تا گلوله های آرد باز شود. اصلا نگران نباشید با هم زدن مداوم سریع حلوا شکل می گیرد و گلوله های آرد از بین می رود.

مرحله پنجم: تهیه حلوا زعفرانی برای نذری

بعد اضافه کردن شربت باید روغن مایع و کره و گلاب را اضافه کنید و هم بزنید و مجدد قابلمه را روی حرارت قرار دهید و هم بزنید تا آب اضافی حلوا تبخیر شود و کمی به روغن بیفتد و به اصطلاح گهواره شود. وقتی به این مرحله رسید از روی حرارت بردارید و همان طور که داغ است سریع داخل ظرف یک بار مصرف یا داخل دیس کشیده و تزیین کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه حلوای مجلسی و خوشمزه با طعم زعفران برای ۵۰ نفر

  1. خوب سرخ کردن آرد نکته بسیار مهمی می باشد و حتما رعایت کنید.
  2. این مواد برای ۵۰ نفر می باشد و برای تهیه آن برای ۱۰۰ یا ۲۰۰ نفر باید مقادیر را نسبت بگیرید و زیاد کنید.
  3. آرد سنگک بهترین گزینه برای تهیه حلوا می باشد زیرا هم سبوس دارد و رنگ و بوی خوبی به آرد می دهد.

همچنین ببینید  

از
13
دیدگاه