طرز تهیه دوکبوکی کره ای بدون مایکروفر با آرد گلوتینوس در خانه

طرز تهیه دوکبوکی

 

غذا های بین المللی بسیار خوشمزه و تجربه جدیدی برای ما هستند که می توانید از کشور های مختلف رسپی متفاوت را تهیه کنید. اما دوکبوکی از آرد مخصوص تهیه می شود و به شکل دانه های سفید و استوانه ای شکل است که نودل کیک برنجی نیز به آن گفته می شود. این دوکبوکی بیشتر با پیازچه و سس سویا تهیه می شود و در نمونه های آماده در بازار وجود دارد ولی شما می توانید صفر تا صد این غذا را خودتان در منزل تهیه کنید. دوکبوکی یک غذا خیاباننی و بسیار خوشمزه و محبوب در کره می باشد. در گذشته و نسخه سلطنتی این غذا از سس سویا، روغن کنجد و خرچنگ و دانه کاج و کنجد برشته شده تهیه می شود و بیشتر بر پایه سس سویا می باشد. با توسعه اقتصاد کره جنوبی محبوبیت دوکبوکی بیشتر شد. امروز در پارسی دی طرز تهیه دوکبوکی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

آرد برنج گلوتینس۱ پیمانه
آب جوش۱ پیمانه
نمککمی

مواد لازم برای خود کبوکی

سویا سس۱  ق غذا خوری
رب فلفل یا رب گوجه۱ ق غذا خوری
پیازچه۳ الی ۴ عدد
کلمبه مقدار لازم
سوسیسبه مقدار لازم
نودلبه مقدار لازم
سس بولداک و قارچبه مقدار لازم

طرز تهیه دوکبوکی

مرحله اول: تهیه خمیر

ابتدا باید داخل یک کاسه آرد و برنج و کمی نمک را اضافه کنید و هم بزنید تا خمیر یکدستی بدست بیاید، خمیر باید نرم و لطیف شود. خمیر را به شکل لوله ای در بیاورید و با کمک یک چاقو تیز خمیر را برش بزنید اندازه رایس کیک ها باید ۳ سانت باشد به همین ترتیب خمیر را به شکل استوانه تهیه کنید.

مرحله دوم: پخت رایس کیک

در ادامه باید رایس کیک ها را در آب در حال جوش قرار دهید و صبر کنید تا زمانی که روی آب بیاید. و با کمیک یک کفگیر از داخل قابلمه بردارید و برای ۱ ساعت داخل یخچال قرا ردهید.

مرحله سوم: آماده سازی دوکبوکی

در ادامه باید پیازچه را بشورید و ریز خرد کنید و بعد یک حبه سیر را پوره کنید، کلم سفید را نیز بشورید و به صورت ریز و مکعبی خرد کنید. بهتر است برای تهیه این غذا از سوسیس انگشتی استفاده کنید و پوست بگیرید.

مرحله چهارم: پخت دوکبوکی

در آب جوش باید رایس کیک ها را داخل آب قرار دهید و بعد فلفل و سویا سس و کلم اضافه کنید و زمان دهید برای ۳ دقیقه باهم بپزید و بعد کلم های خرد شده را اضافه کنید و سس بولداک را اضافه کنید و هم بزنید و بعد نودل و قارج و سوسیس را به مواد اضافه کنید و هم بزنید و در انتها پیازچه را اضافه کنید و زمانی که آب اضافه کشیده شده سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت دوکبوکی

  1. می توانید از هر نوع طعمی که دوست دارید برای تهیه این دوکبوکی استفاده کنید.
  2. اگر رب فلفل ندارید می توانید از ترکیب رب گوجه با فلفل سیاه استفاده کنید.
  3. می توانید از سوسیس معمولی استفاده کنید و برش بزنید.

همچنین ببینید 

از
2
دیدگاه