طرز تهیه شیرینی نخودچی با مایکروفر و سولاردم با پیمانه و بدون استراحت

دستور پخت شیرینی نخودچی با مایکروفر

شیرینی نخودچی در مایکروفر

شیرینی نخودچی در مایکروفر یکی از روش های تهیه این شیرینی نوروزی و خوشمزه است که فوق العاده ساده است و می توانید به راحتی در مایکروفر و یا سولاردم آن را تهیه کنید. امروز که در بیشتر خانه های بجای فر از مایکروفر استفاده می شود زیرا هم سرعت بالاتری دارد و هم کاربرد آن نسبت به فر بسیار بیشتر است و می توانید از مایکروفر انواع غذاها و شیرینی ها را تهیه کنید. در تهیه شیرینی ها و غذاها در مایکروفر دقت کنید فقط باید از دکمه کانوکشن استفاده کنید و دما را نسبت به فر باید ۲۰ درجه کمتر تنظیم کنید این فرمول ثابت برای تهیه شیرینی و کیک ها می باشد. کمتر تنظیم کردن دمای مایکروفر به این دلیل است دماهای فر های برقی و توستر و سولاردم از طریق برق می باشد و زودتر به دمای مد نظر می رسد. شما می توانید به راحتی این شیرینی نوروزی را در مایکروفر و سولاردم تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه شیرینی نخودچی در مایکروفر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه شیرینی نخودچی در مایکروفر

  • آرد نخودچی ۴ پیمانه
  • آرد سفید ۱ پیمانه
  • پودر قند ۲ پیمانه
  • روغن صاف قنادی ۱ پیمانه
  • هل آسیاب شده ۱ ق مربا خوری
  • پسته یا خرفه به مقدار لازم

طرز تهیه شیرینی نخودچی در مایکروفر و سولاردم

مرحله اول: صاف کردن روغن

ابتدا باید روغن را صاف کنید. زیرا روغن های موجود در بازار به صورت نیمه جامد هستند و اصلا برای تهیه شیرینی مناسب نیستند. روغن را داخل یک ظرف ریخته و بگذارید تا ذوب شود. وقتی از حرارت افتاد داخل یخچال قرار دهید تا بسته شود. به این روغن بدست آمده روغن صاف گفته می شود که می توانید برای تهیه شیرینی ها استفاده کنید.

مرحله دوم: هم زدن روغن و پودر قند

در ادامه آرد سفید را داخل تابه کمی تفت دهید تا بو داده شود، ۵ دقیقه برای تفت دادن کافی می باشد. در ادامه روغن و پودر قند را داخل کاسه ریخته و با همزن برقی بزنید تا روشن و حجیم و پوک شود. در ادامه پودر هل را اضافه کنید و کمی هم بزنید. باید هل را خودتان در منزل آسیاب کنید تا عطر و بوی بیشتری داشته باشد.

مرحله سوم: تهیه خمیر

در ادامه آرد سفید را اضافه کنید و هم بزنید. در ادامه باید شروع کنید به افزودن آرد نخودچی کنید تا خمیر یکدست و نرمی بدست بیاید. دقت کنید همه آرد را یکباره اضافه نکنید چون بستگی به نوع جنس آردها ممکن است کمی کمتر آرد ها مصرف شود. خمیر را نباید زیرا ورز دهید وگرنه به روغن می افتد. خمیر به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال قرار دهید تا استراحت کند.

مرحله چهارم: پخت شیرینی نخودچی در مایکروفر

خمیر را بین دو نایلون به قطر ۱ سانت باز کنید و با کاتر مخصوص نخودچی قالب بزنید و داخل سینی مخصوص مایکروفر و یا یک سینی تفلون قرار دهید و روی شیرینی ها را با کمی زعفران رومال کنید و پسته قرار دهید. مایکروفر را در حالت پیش گرمایش بگذارید و با دمای ۱۶۰ اجازه دهید تا گرم شود. سینی را داخل مایکروفر قرار دهید و برای ۱۵ دقیقه بگذارید تا شیرینی پخته شود. بعد از پخت صبر کنید تا کاملا سرد شود و بعد از روی سینی جدا کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه شیرینی نخودچی در مایکروفر و سولاردم

  1. اصلا از کره استفاده نکنید زیرا برای تهیه این شیرینی اصلا مناسب است.
  2. ماندگاری این شیرینی بسیار بالا می باشد.
  3. با این مواد حدود ۱۶۰ عدد شیرینی خواهید داشت.

همچنین ببینید  

طرز تهیه شیرینی نخودچی با مایکروفر و سولاردم با پیمانه و بدون استراحت
4.5 (90%) 4 votes