طرز تهیه ناشف لحم با گوشت گوسفندی با طعم عالی به روش اصلی

طرز تهیه ناشف لحم

 

غذا های عربی بسیار خوشمزه و ساده هستند که یکی از غذا های بسیار محبوب عربی ناشف لحم یا نشیف لاهام است که از گوشت گوسفندی به همراه ادویه های فراوان تهیه می شود و خیلی ساده و خوشمزه است و اگر زمان زیادی برای تهیه غذا ندارید می توانید ناشف لحم را در زودپز تهیه کنید تا کمتر از ۱ ساعت یک غذای مجلسی و لذیذ داشته باشید. لغت ناشف به معنی خشک با کمی آب است و یک غذای مدرن ولی نسبتا ساده می باشد. این غذا در بیشتر کشور های عربی و خاورمیانه تهیه می شود و بیشتر در وعده های افطار در ماه مبارک رمضان پخته می شود زیرا دارای پروتئین و سبزیجات و کربوهیدارت می باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه ناشف لحم را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه چلو گوشت خانگی مجلسی و لذیذ

 

مواد لازم

گوشت گوسفندی۳۰۰ گرم
پیاز۴ عدد
رب انار ملس۱ ق غذا خوری
برنج۲.۵ پیمانه
زعفرانبه مقدار لازم
نمک و فلفل سیاه،پودر لیموعمانی،پودرهل، زیره و ادویه بندریبه مقدار لازم

 

همچنین ببینید: لیست انواع غذا با گوشت چرخ کرده و برنج

 

طرز تهیه ناشف لحم

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید یکی از پیاز ها را پوست بگیرید و رنده ریز بزنید و نیازی نیست آب پیاز را بگیرید و بعد گوشت را به صورت قیمه ای خرد کنید و به همراه پودر لیمو عمانی و پودر فلفل سیاه به پیاز اضافه کنید و دستکش انداخته و مواد را ورز دهید و حالا باید مواد را داخل یک شیشه مانند مربا بریزید و درب آن را قرار دهید و برای ۲۴ ساعت در یخچال قرار دهید.

مرحله دوم: تفت دادن

در ادامه باید مابقی پیاز ها را پوست بگیرید و خلالی ریز خرد کنید و داخل یک قابلمه کمی روغن ریخته و پیاز ها را کمی تفت دهید تا سبک شوند و بعد به آن رب انار و لیمو عمانی و نمک و پودر هل را اضافه کنید و تفت دهید و حالا باید گوشتی که در مرحله قبل استراحت دادید و مزه دار شده به مواد اضافه کنید و کمی تفت دهید و روی مواد کمی آب بریزید و درب قابلمه را قرار دهید و برای ۱.۵ الی ۲ ساعت زمان دهید تا گوشت پخته شود.

مرحله سوم: تهیه ناشف لحم

در ادامه باید برنج را داخل قابلمه ریخته و روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید و نرم شود و بعد آبکش کنید و کف قابلمه ته دیگ مناسب قرار دهید و برنج را دم بگذارید و زمانی که آب اضافه گوشت کاملا کشیده کمی زعفران دم کرده اضافه کنید و حالا برنج را داخل دیس بکشید و گوشت پخته شده را روی آن قرار دهید و این غذا را بجای قاشق با دست سرو می کنند. نوش جان

 

همچنین ببینید: طرز تهیه آبگوشت مجلسی و خوشمزه

 

فوت و فن های دستور پخت ناشف لحم

  1. نمک را در انتهای پخت به مواد اضافه کنید.
  2. افزوده زیره و ادویه بندری دلخواه است.
  3. می توانید بجای پودر لیمو از پرک لیمو نیز استفاده کنید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه پیراشکی گوشت و قارچ در خانه

از
1
دیدگاه