طرز تهیه پفیلا بدون روغن رژیمی و سالم، به دو 2 روش در قابلمه و مایکروفر

دستور تهیه پفیلا بدون روغن

طرز تهیه پفیلا بدون روغن

 

پفیلا بدون روغن یکی از انواع روش های تهیه پفیلا می باشد که برای کسانی که دوست دارند به صورت رژیمی این پاپ کورن تهیه کنند گزینه بسیار خوبی می باشد. شما می توانید پاپ کورن یا همان پفیلا را در طعم ها و مزه های مختلفی در خانه به راحتی تهیه کنید. پاپ کورن یا پفیلا یکی از تنقلات بسیار خوشمزه در مهمانی ها و یا مراسمات مختلف می باشد و شم می توانید به راحتی آن را در خانه تهیه کنید. پفیلا در دنیا به قدری محبوب می باشد که تاریخ ۱۹ ژانویه را به خود اختصاص داده است. نام قدیمی پفیلا چسترفیلد بوده که امروزه کمتر به این اسم صدا زده می شود. پفیلا یکی از خوراکی ها بسیار سالم می باشد که برای کودکان نیز گزینه خوبی می باشد و اگر در رژیم غذایی هستید می توانید پفیلا بدون روغن را تهیه کنید زیرا حاوی فیبر می باشد و باعث سیر نگه داشتن زمان طولانی در شما می شود. امروز در پارسی دی طرز تهیه پفیلا بدون روغن را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه پفیلا بدون روغن ساده و رژیمی

  • ذرت ۱/۲ پیمانه
  • نمک ۱ ق چای خوری

طرز تهیه پفیلا بدون روغن ساده

مرحله اول: مخلوط کردن مواد

ابتدا قابلمه یا تابه مورد نظر را روی حرارت قرار دهید و صبر کنید تا کاملا داغ شود. سپس نمک را داخل تابه بریزید و کمی هم بزنید، سپس ذرت را اضافه کنید و به همراه نمک خوب هم بزنید.

مرحله دوم: پخت پاپ کورن بدون روغن در قابلمه و مایکروفر

در ادامه درب روی قابلمه را قرار دهید و بگذارید روی حرارت ملایم به آرامی ذرت ها باز شوند و بعد داخل سبد استیل ریخته و نمک آن را اندازه کنید. برای پخت در مایکروفر باید مواد را داخل کاسه ریخته و روی آن را دوبار با سلیفون بپوشانید و روی سلفون چند سوراخ ریز ایجاد کنید و داخل مایکروفر با قدرت ۱۰۰ درصد برای ۵ دقیقه بگذارید تات ذرت ها باز شوند. در انتها روی آن نمک بپاشید.

طرز تهیه پفیلا بدون روغن با آب

پاپ کورن بدون روغن با آب

مواد لازم برای تهیه پفیلا با آب

  • ذرت ۲ ق غذا خوری
  • آب ۳ ق غذا خوری
  • نمک به مقدار لازم

طرز تهیه پفیلا بدون روغن با آب در قابلمه و سولاردم

مرحله اول: مخلوط کردن مواد

داخل قابلمه یا کاسه ای که قرار است داخل سولاردم قرار دهید. ذرت را بریزید و آب را اضافه کنید و کمی هم بزنید. قابلمه را روی حرارت کم قرار دهید و کمی روی حرارت ملایم مواد را هم بزنید. روی کاسه مخصوص نیز دو بار سلفون بکشید.

مرحله دوم: تهیه پفیلا بدون روغن

در ادامه درب قابلمه را قرار دهید تا پاپ کورن تهیه شود. برای پخت در سولاردم نیز به مدت ۹ دقیقه با قدرت ۱۰۰ ماکرو بگذارید تا ذرت پف کنند در انتها روی ذرت ها نمک بریزید و سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه پفیلا بدون روغن

  1. مدت زمان آماده شدن پفیلا در مایکروفر به دستگاه شما بستگی دارد و بعد از ۵ دقیقه چک کنید.
  2. می توانید به روش های فوق طعم های مختلفی از پفیلا را در خانه تهیه کنید.
  3. مقدار نمک به ذائقه شما بستگی دارد.

همچنین ببینید

طرز تهیه پفیلا بدون روغن رژیمی و سالم، به دو 2 روش در قابلمه و مایکروفر
4.3 (86.67%) 9 votes