طرز تهیه براونی شکلاتی غلیظ خیس با فر و بدون فر در مایکروفر

طرز تهیه براونی شکلاتی

 

یکی از انواع کیک ها می باشد که شیرین و خوشمزه است و بیشتر در قالب مربع یا مستطیل پخته و برش خورده می شود و بافت آن کمی متفاوت با دیگر کیک ها می باشد اما براونی در اواخر قرن ۱۹ در ایالات متحده و در نیمه قرن ۲۰ در کانادا رواج پیدا کرد. اغلب بروانی شکلاتی با خامه یا بستنی سرو می شود و برای تزئین بیشتر پودر قند یا کاکائو روی آن الک می کنند اما اولین بار برای توصیف بروانی در سال ۱۸۹۶در کتاب بوک بوستون اشاره شد و بعد در سال ۱۸۹۹ در کتاب Machias منتشر شد. اما این شیرینی در ضخامت کم تهیه می شود و شاید با کیک خیس آن را اشتباه بگیرید ولی بافت این بروانی شکلاتی با کیک خیس متفاوت است و یکی از محبوب ترین ها در آمریکا می باشد شما می توانید بروانی شکلاتی را با فر و بدون فر و یا در مایکروفر تهیه کنید که ما هر دو روش را امروز به شما یاد خواهیم داد. امروز در پارسی دی طرز تهیه براونی شکلاتی غلیظ خیس با فر و بدون فر در مایکروفر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

آرد۱ پیمانه معادل ۱۳۰ گرم
شکر سفید۱ پیمانه معادل ۲۰۰ گرم
شکر قهوه ای۱/۲ پیمانه معادل ۱۰۵ گرم
کره۱۵۰ گرم
تخم مرغ۳ عدد
پودر کاکائو۱/۳ پیمانه معادل ۳۵ گرم
شکلات تلخ۱۵۰ گرم
شکلات۵۰ گرم
نمک۱/۲ ق چای خوری
بیکینگ پودر۱/۲ ق چای خوری

طرز تهیه براونی شکلاتی خیس با فر و در مایکروفر

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا قبل از شروع کار همه مواد را در دمای محیط قرار دهید سپس آرد و نمک و بیکینگ پودر و پودر کاکائو را با هم مخلوط کنید و سه بار الک کنید سپس کره را ذوب کنید و بعد ۱۵۰ گرم شکلات را بن ماری کنید و یا برای ۱ دقیقه داخل مایکروفر قرار دهید تا ذوب شود سپس در دمای محیط قرار تا از داغی بیفتد.

مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ

تخم مرغ ها را به همراه شکر سفید و شکر قهوه ای داخل کاسه ریخته و به آن وانیل اضافه کنید و با همزن برقی به مدت ۵ دقیقه خوب بزنید سپس کره ذوب شده و شکلات بن ماری شده را اضافه کنید و با لیسک هم بزنید تا مواد مخلوط شوند.

مرحله سوم: تهیه مایه براونی شکلاتی

اما در ادامه مخلوط آرد الک شده را اضافه کنید حالا با لیسک به آرامی و به صورت دورانی هم بزنید تا خوب مخلوط شوند سپس یک قالب مربع ۲۰ سانتی که از قبل چرب کرده و کاغذ روغنی انداختید را آماده کنید و مایه براونی شکلاتی را داخل قالب بریزید.

مرحله چهارم: پخت براونی شکلاتی خیس با فر و مایکروفر

در ادامه ۵۰ گرم شکلات را که برای رویه براونی بود با چاقو خرد کنید روی براونی بریزید سپس در فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه و برای ۳۰ الی ۳۵ دقیقه داخل فر قرار داده سپس با کمک کاغذ روغنی اطراف آن براونی را خارج کنید و بعد از خنک شدن برش بزنید و با برش های بستنی وانیلی سرو کنید و یا پودر قند بپاشید و یا می توانید در مایکروفر با دمای ۱۶۰ درجه بگذارید تا پخته شود همین که لایه بالایی پوسته شده و زمانی که دست روی کیک زدید و فرو رفتگی پیدا کرد یعنی باید از فر یا مایکروفر خارج کنید.

مرحله پنجم: تهیه براونی شکلاتی بدون فر

برای پخت براونی بدون فر باید از ماهیتابه دو طرف استفاده کنید و کف آن را چرب کنید و کاغذ روغنی انداخته و بگذارید تا کمی روی شعله پخش کن گرم شود سپس مایه براونی را ریخته و درب تابه را گذاشته و روی شعله پخش کن به مدت ۳۰ دقیقه بگذارید و بعد از آن چک کنید و اگر روی آن ترک خورده بود کافی می باشد. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت براونی شکلاتی بدون فر

  1. کیفیت براونی شکلاتی به شکلاتی که استفاده می کنید بسیار بستگی دارد و در کیفیت آن بسیار تاثیر گذار است.
  2. از شکر دانه ریز استفاده کنید.
  3. اگر بیشتر از زمان گفته شده در فر بماند خشک می شود.
  4. مقدار شکلات را می توانید بیشتر بریزید ولی مقدار گفته شده برای این بروانی بسیار مناسب است.
  5. مواد در قالب نباید بیشتر از دو سانت باشد.

همچنین ببینید

از
3
دیدگاه