طرز تهیه کیک لیوانی شکلاتی خانگی خوشمزه بدون فر در مایکروفر

طرز تهیه کیک لیوانی

 

یکی از روش های تهیه کیک می باشد که به راحتی و بدون ترازو و فر شما می توانید این کیک لیوانی شکلاتی را تهیه کنید. این کیک طرز تهیه آسانی دارد و شما با حذف کاکائو می توانید کیک را به صورت وانیلی ساده تهیه کنید و برای تزئین از گاناش شکلاتی یا خامه قنادی استفاده کنید. اگر شما ماکروفر یا سولاردم دارید می توانید ۱ دقیقه با توان ۹۰۰ وات یا همان ۱۰۰ درصد تهیه کنید و با همان لیوان پخته شده سرو کنید. امروز در پارسی دی کیک لیوانی را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

آرد۱۰ ق غذا خوری
پودر کاکائو۴ ق غذا خوری
شکر۸ ق غذا خوری
روغن مایع۶ ق غذا خوری
شیر۸ ق غذا خوری
وانیل۱/۴ ق چای خوری
تخم مرغ۲ عدد
بیکینگ پودر۱.۵ ق غذا خوری

طرز تهیه کاپ کیک لیوانی بدون فر

مرحله اول: مخلوط کردن

ابتدا شکر و آرد و پودر کاکائو و وانیل و بیکینگ پودر را با هم مخلوط کنید و با همزن دستی خوب هم بزنید تا مخلوط شود برای بهتر شدن نتیجه کار آرد را از قبل الک کنید سپس اضافه کنید.

مرحله دوم: افزودن تخم مرغ

وسط مواد خشک را گود کنید و تخم مرغ ها را داخل کاسه بشکنید سپس با چنگال یا همزن دستی مواد را خوب هم بزنید شاید در ابتدا سفت باشد اصلا نگران نباشید.

مرحله سوم: تهیه مایه کاپ کیک لیوانی

در ادامه شیر و روغن را به ترتیب اضافه کنید و هم با همزن دستی یا برقی هم بزنید تا کاملا یکدست شود غلظت مایه کیک لیوانی باید نه خیلی شل نه خیلی روان باشد.

مرحله چهارم: تهیه کیک لیوانی بدون فر

چند لیوان چینی را انتخاب و کف و دیواره را کمی چرب کنید سپس نیمی از مایه کیک را داخل لیوان ها ریخته و داخل یک قابلمه بزرگ مقدار خیلی کمی آب بریزید سپس لیوان ها را داخل قابلمه قرار دهید و حرارت را روشن کنید و در قابلمه را دمکنی گذاشته و با حرارت کم بگذارید بمدت ۳۰ دقیقه کیک لیوان پخته و پف کند سپس زیر حرارت را خاموش کنید و به مدت ۱۵ دقیقه بگذارید در همان حالت بماند سپس کیک را از لیوان ها خارج کنید.

مرحله پنجم: تهیه کیک لیوانی در مایکروفر

مواد کیک را داخل لیوان ها ریخته و به مدت ۱ الی ۳ دقیقه با قدرت ۱۰۰ درصد قرار دهید تا کیک پخته شود به همین راحتی شما در یک دقیقه کاپ کیک بسیار خوشمزه تهیه کردید.

فوت و فن های دستور پخت لیوانی شکلاتی

  1. شما می توانید با همین رسپی کیک را داخل کپسول ریخته و در فر تهیه کنید.
  2. بافت این کیک بسیار نرم و لطیف می باشد.
  3. برای تهیه کیک به صورت ساده باید همان مقدار که از پودر کاکائو کسر می شود به آرد اضافه شود.
  4. مقدار شکر گفته شده شیرینی متعادلی به این کیک می دهد بنا به ذائقه می توانید کم یا زیاد کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه کیک لیوانی شکلاتی خانگی خوشمزه بدون فر در مایکروفر
4 (80%) 8 votes