طرز تهیه رشته پلو با مرغ بریون ساده و خوشمزه مرحله به مرحله

دستور پخت رشته پلو با مرغ بریون

طرز تهیه رشته پلو با مرغ بریون

 

رشته پلو با مرغ بریون یکی از غذاهای سنتی ما ایرانی ها می باشد که می توانید همیشه به عنوان یک غذای مجلسی آن را تهیه کنید. شما می توانید این غذای خوشمزه را برای فردا عید نوروز تهیه کنید. زیرا در گذشته اعتقاد داشتن با خوردن رشته پلو در نوروز رشته کار دستتان خواهد آمد. این غذای خوشمزه با مرغ بریان طعم فوق العاده لذیذ و جدیدی دارد و شما می توانید آن را تست کنید. شما می توانید این پلو جذاب را برای ایام مختلف سال نیز تهیه کنید. رشته پلو با مرغ بریون یک غذای لاکچری ولی در عین حال ساده می باشد. امروز در پارسی دی طزر تهیه رشته پلو با مرغ بریون را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه رشته پلو با مرغ بریون

  • مرغ ۲ تکه
  • پیاز ۱ عدد
  • برنج ۲ پیمانه
  • رشته پلویی ۱ پیمانه
  • زعفران به مقدار لازم
  • کشمش ۱/۴ پیمانه
  • روغن کرمانشاهی به مقدار لازم
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه رشته پلو با مرغ بریون مجلسی

مرحله اول: مرینت کردن مرغ

ابتدا تکه های مرغ را که می توانید از سینه یا ران استفاده کنید را بشورید و خشک کنید. داخل یک کاسه قرار دهید و با کمی نمک و فلفل سیاه و زردچوبه و زعفران خوب ماساژ دهید و مرغ را برای ۱ الی ۲ ساعت در یخچال قرار دهید تا مزه دار شود.

مرحله دوم: پخت مرغ

در ادامه پیاز را پوست بگیرید و به صورت خلالی خرد کنید. کف سینی فر را خوب چرب کنید و مرغ های مزه دار شده را داخل سینی فر قرار دهید و پیاز را روی آن بریزید و کمی روغن روی مرغ ها ریخته و در فر از قبل گرم شده به مدت ۲ ساعت بگذارید تا بربان شود. در طول پخت حتما باید مرغ ها را زیر و رو کنید.

مرحله سوم: تهیه رشته پلو

برنح را از چند ساعت قبل خیس کنید و کمی نمک بزنید. دقت کنید چون قرار است به صورن دمی پلو تهیه شود نمک را خیلی کم در نظر بگیرید. برنج را روی حرارت قرار دهید تا بجوش بیاید و بعد رشته خرد شده را به برنج اضافه کنید و بگذارید تا نرم شود.

مرحله چهارم: تهیه رشته پلو با مرغ بریان

کمی روغن کرمانشاهی داخل برنج ریخته و بعد از اینکه آب اضافی برنج تبخیر شد آن را دم بگذارید تا پلو پخته شود. مرغ ها را از فر خارج کنید و کمی زعفران و روغن یا کره روی سطح مرغ بزنید و گریل را روشن کنید تا روی مرغ نیز طلایی شود. کشمش ها را شسته و داخل تابه با کمی کره تفت دهید تا پف کنند. در انتها پلو را در دیس کشیده و با مرغ و کشمش سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه رشته پلو با مرغ بریون

  1. بهتر برای تهیه این رشته پلو از کره حیوانی استفاده کنید.
  2. مرغ را می توانید در توستر یا مایکروفر و یا سولاردم تهیه کنید.
  3. مرغ را با مخلوط کره و زعفران رومال کنید تا خشک نشود.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه