طرز تهیه رشته پلو با گوشت چرخ کرده و کشمش لذیذ و مجلسی

طرز تهیه رشته پلو با گوشت چرخ کرده

 

یکی از روش های تهیه رشته پلو می باشد که بسیار آسان و فوری است و در عین حال بسیار خوشمزه و مجلسی. شما می توانید این رشته پلو با گوشت چرخ کرده را برای نهار یا شام تهیه کنید و یا اگر زمان زیادی برای تهیه یک غذا ندارید می توانید سریع یک رشته پلو خوشمزه تهیه کنید و در کنار یک سالاد و یا بورانی خوشمزه میل کنید. رشته پلو یکی از غذاهای سنتی ما ایرانی ها می باشد که به شکل های مخلتف با مرغ و گوشت یا به صورت ساده تهیه می شود در تهیه این غذا از رشته پلویی استفاده می شود که به همراه برنج ریخته و دم می گذاریم. امروز در پارسی دی طرز تهیه رشته پلو با گوشت چرخ کرده و کشمش را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

برنج۲.۵ پیمانه
رشته پلویی خرد شده۱.۵ پیمانه
گوشت چرخ کرده۳۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
کشمش۱۰۰ گرم
زعفران۲ ق غذا خوری
نمک، فلفل سیاه، زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه رشته پلو با گوشت چرخ کرده و کشمش 

مرحله اول: تفت دادن گوشت و پیاز

ابتدا قبل از شروع برنج را خوب بشورید و با کمی نمک خیس کنید سپس یک پیاز بزرگ را انتخاب کنید و پوست بگیرید سپس نگینی ریز خرد کرده و به همراه کمی روغن داخل تابه تفت دهید تا سبک شود سپس گوشت را اضافه کنید.

مرحله دوم: تهیه مواد میانی

در ادامه گوشت را با پیاز خوب سرخ کنید وقتی تغییر رنگ داد ادویه ها را به همراه زعفران اضافه کنید و خوب تفت دهید سپس در ادمه کمی آبجوش به مواد اضافه کنید و هم بزنید و بگذارید تا گوشت خوب پخته شود وقتی آب آن تمام شد از روی حرارت بردارید به اندازه نصف استکان آب اضافه شود.

مرحله سوم: جوشاندن برنج

داخل یک قابلمه مقداری آب بریزید و صبر کنید تا بجوش بیاد سپس برنج خیس خورده را داخل آب ریخته وقتی کمی برنج نرم شد نوبت افزودن رشته ها می باشد آن را اضافه کنید و هم بزنید و صبر کنید تا رشته ها نیز نرم شوند.

مرحله چهارم: پخت رشته پلو با گوشت

سپس رشته پلو را آبکش کنید کف قابلمه به دلخواه کمی کنجد بپاشید و سیب زمینی قرار دهید سپس کمی رشته پلو بریزید و مقداری دارچین بپاشید و همین طور لایه لایه این کار را تکرار کنید و رشته پلو را برای ۴۰ دقیقه دم بگذارید در همین حین کشمش ها را پاک کنید و با کمی کره تفت دهید تا نرم و پفکی شوند سپس رشته پلو را در دیس کشیده و با مایه گوشتی و کشمش تزئین و سرو نمائید نوش جان.

فوت و فن های دستور پخت رشته پلو با گوشت چرخ کرده و خرما

  1. می توانید گوشت را لا به لای برنج بریزید.
  2. به دلخواه می توانید خرما نیز کمی سرخ کنید و در کنار این پلو سرو کنید.
  3. رشته پلویی زود نرم می شود پس تا کمی مانده برنج شما نرم شود اضافه کنید وگرنه خمیر می شود.
  4. در انتهای پخت بهتر است کمی کره یا روغن کرمانشاهی روی پلو بریزید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه رشته پلو با گوشت چرخ کرده و کشمش لذیذ و مجلسی
3.4 (67.27%) 11 votes