طرز تهیه پیتزا بادمجان بدون خمیر به شکل لقمه ای خیلی راحت با طعم عالی

دستور پخت پیتزا بادمجان

طرز تهیه پیتزا بادمجان

 

پیتزا بادمجان یکی از پیتزا های متفاوت و خوشمزه می باشد که با بادمجان تهیه می شود و دیگر نیازی به خمیر ندارید و شما می توانید به سادگی این پیتزا بادمجان را در خانه تهیه کنید. پیتزا بادمجان با گوشت چرخ کرده و پنیر تهیه می شود و شما می توانید از پنیر ورقه ای یا رنده شده به دلخواه استفاده کنید. پیتزا بادمجان طعم ومزه خوبی دارد و به دلیل نداشتن خمیر می توانید در کمترین زمان آن را تهیه کنید. برای تهیه این غذا نیاز به بادمجان دلمه ای دارید تا ظاهر و شکل بهتری داشته باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه پیتزا بادمجان لقمه بدون خمیر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه پیتزا بادمجان لقمه ای

  • بادمجان دلمه ای ۴ عدد
  • گوشت چرخ کرده ۲۰۰ گرم
  • پیاز ۱ عدد
  • سیر ۲ حبه
  • فلفل دلمه ۱ عدد
  • قارچ به دلخواه ۴ عدد
  • سس کچاب به مقدار لازم
  • پنیر ورقه ای یا رنده شده به مقدار لازم
  • نمک، فلفل سیاه، پاپریکا، پولبیبر، آویشن، جوز هندی به مقدار لازم

طرز تهیه پیتزا بادمجان ساده و خوشمزه بدون فر و خمیرمایه

مرحله اول: آماده سازی بادمجان

ابتدا بادمجان دلمه ای را بشورید و پوست بگیرید و به صورت حلقه ای با یک قطر یکسان برش بزنید و داخل آب و نمک قرار دهید و صبر کنید تا تلخی آن گرفته شود و بعد شسته و خوب خشک کنید و به همراه کمی روغن هر دو طرف بادمجان ها را سرخ کنید تا کمی پخته شود و بهتر است از روغن خیلی کمی برای سرخ کردن استفاده کنید.

مرحله دوم: تهیه مواد میانی

در ادامه باید پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و به همراه کمی زردچوبه تفت دهید تا سبک شود و بعد سیر پوره شده را اضافه کنید و کمی تفت دهید تا عطر سیر بلند شود سپس گوشت چرخ کرده را به همراه ادویه ها اضافه کنید و تفت دهید تا گوشت خوب سرخ شود، سپس فلفل دلمه و قارچ اسلایس شده را اضافه کنید و کمی تفت دهید تا مواد یکدست شود و می توانید به دلخواه کمی رب نیاز اضافه کنید.

مرحله سوم: پخت پیتزا بادمجان با فر و بدون فر

سینی یا تابه مورد نظر را کمی چرب کنید و بادمجان ها را داخل آن قرار دهید و به دلخواه کمی سس کچاب روی بادمجان ها بکشید و از مواد گوشتی روی آن قرار دهید و به دلخواه می توانید کمی ذرت نیز روی آن بریزید و پنیر مورد نظر را روی بادمجان ها قرار دهید و در فر از قبل گرم شده به مدت ۱۰ دقیقه قرار دهید تا پنیر ذوب شود و یا می توانید درب تابه را بسته تا پنیر ذوب شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه پیتزا بادمجان خوشمزه و فوری بدون خمیرمایه به صورت لقمه ای

  1. می توانید به بادمجان انواع سس کچاب یا تند را بزنید.
  2. می توانید از مرغ ریش ریش شده استفاده کنید.
  3. مواد میانی دلخواه است و می توانید از مواد میانی مختلف استفاده کنید.
  4. می توانید در انتها گریل را روشن کنید تا روی پنیر طلایی شود.

همچنین ببینید  

از
3
دیدگاه