طرز تهیه ذرت پنیری خیلی خوشمزه و راحت با پنیر خامه ای و سس مخصوص در خانه

دستور پخت ذرت پنیری

طرز تهیه ذرت پنیری

 

ذرت پنیری یکی از روش های تهیه ذرت مکزیکی می باشد که بسیار خوشمزه و راحت است و شما می توانید این بار با یک سس متفاوت ذرت پنیری را در خانه تهیه کنید. این ذرت خوشمزه را می توانید با کنسرو آماده ذرت تهیه کنید و یا می توانید بلال مکزیکی از بیرون تهیه کنید و دان کنید و به روش دلخواه آن را بخارپز کنید و با سس مخصوص سرو کنید. شما می توانید ذرت پنیری را برای میان وعده سالم بچه ها در خانه تهیه کنید تا هم مقرون به صرفه تر و هم مقوی تر است. در این رسپی از پنیر خامه ای و پنیر پیتزا استفاده شده است و اگر به طعم و مزه ذرت مکزیکی علاقه دارید این ذرت را حتما یک بار تست کنید و از خوردن آن لذت ببرید. ذرت سرشار از ویتامین های بسیار مختلف و املاح معدنی می باشد. ذرت دارای فیبر است و باعث احساس سیری بیشتر می شود. امروز در پارسی دی طرز تهیه ذرت پنیری در خانه به روشی متفاوت را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه ذرت پنیری

  • کنسرو ذرت ۱ قوطی
  • قارچ ۲۵۰ گرم
  • کره ۲۵ گرم
  • پنیر خامه ای ۲ ق غذا خوری
  • شیر ۱/۲ پیمانه
  • پنیر پیتزا به مقدار لازم
  • نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز، آویشن به مقدار لازم

طرز تهیه ذرت پنیری با سس مخصوص مثل بیرون

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید ذرت را بخارپز کنید و یا می توانید از کنسرو آماده استفاده کنید و یا ذرت را بعد از دان کردن داخل یک سبد قرار دهید و سبد را داخل یک قابلمه هم اندازه که از قبل کمی آب ریختید بریزید و درب قابلمه را قرار دهید تا ذرت ها نرم شوند. قارچ ها را بشورید و با دستمال خشک کنید و اسلایس کنید.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

کره را داخل تابه ریخته و صبر کنید تا ذوب شود و بعد قارچ های اسلایس شده را اضافه کنید و تفت دهید تا قارچ ها سرخ و کمی نرم شوند. سپس ذرت را به همراه پنیر خامه ای کم نمک اضافه کنید و هم بزنید تا خامه داخل مواد باز شود.

مرحله سوم: تهیه ذرت پنیری

در ادامه باید شیر را کم کم اضافه کنید و مواد را هم بزنید و در انتها پنیر پیتزا رنده شده یا ورقه ای را به همراه ادویه ها اضافه کنید و هم بزنید تا پنیر ذوب شود. به همین راحتی ذرت پنیری ما حاضر شده است و داخل ظرف کشیده و به همراه فلفل قرمز و فلفل سیاه سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه ذرت پنیری خوشمزه و راحت مثل بیرون با پنیر خامه ای

  1. برای پنیر پیتزا از برندی استفاده کنید که کش بیاد.
  2. در ریختن نمک دقت کنید زیرا پنیر پیتزا و پنیر خامه ای خود حاوی نمک هستند.
  3. اگر ادویه لیمو فلفلی دارید می توانید استفاده کنید.
  4. اگر دوست دارید رژیمی تر درست کنید بجای کره از روغن زیتون استفاده کنید و پنیر را کمتر بریزید یا حذف کنید.
  5. به دلخواه می توانید از کالباس نیز استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه