طرز تهیه کشک بادمجان لقمه ای خوشمزه و مجلسی با خمیر مخصوص

طرز تهیه کشک بادمجان لقمه ای

 

یکی از روش های سرو می باشد که شما می توانید به صورت تک نفره کشک بادمجان را تهیه کنید شاید همه شما تهیه کشک بادمجان را بلد باشید ولی به صورت لقمه ای بسیار جذاب و خوردن آن آسان تر می باشد. نام کشک بادمجان را در همه جای ایران می توان دید ولی ریشه این غذا برای اصفهان می باشد و همواره غذای سنتی این شهر محسوب می شود. شما برای تهیه این غذا باید ابتدا نان تارت را تهیه کنید سپس کشک بادمجان ها را داخلش ریخته و به دلخواه تزئین کنید. کشک بادمجان لقمه ای برای مهمانی و تولدها بسیار مناسب است. امروز در پارسی دی کشک بادمجان لقمه ای همراه با خمیر مخصوص را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه خمیر تارت

زرده تخم مرغ۳ عدد
پودر قند۷۰ گرم
آرد۳۰۰ گرم
کره۱۷۰ گرم
شیر سرد۳ ق غذا خوری
وانیل۱/۲ ق چای خوری

مواد لازم 

بادمجان۵ عدد
پیاز۲ عدد
سیر۶ حبه
عصاره گوشت۱ عدد
کشک۱/۲ پیمانه
نعنا داغ۳ ق غذا خوری
نمک و فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار لازم
پیاز داغ و سیر داغ و گردوبه مقدار لازم

طرز تهیه کشک بادمجان لقمه ای

مرحله اول : تهیه خمیر تارت کشک بادمجان لقمه ای

ابتدا کره سرد را با چاقو به شکل مکعبی ببرید سپس داخل یک کاسه ریخته و به آن آرد و وانیل را اضافه کنید و با لیسک هم بزنید تا مانند خرده نان شود می توانید برای سهولت در کار از پره خمیر زن غذاساز استفاده کنید سپس زرده های تخم مرغ را دانه دانه اضافه کنید و به همراه آن شیر سرد را بریزید تا مانند خمیر جمع شود مهم ترین نکته تهیه تارت ورز ندادن است نباید با کف دست ورز داد بلکه در حد بسیار کم با نوک انگشت باید مواد را شکل دهید و اصلا نباید مواد گرم باشد زیرا باعث به روغن افتادن و خشک شدن تارت می شود.

مرحله دوم : پخت نان تارت

مواد تارت را بعد از شکل گرفتن داخل یک کیسه نایلون قرار دهید و بمدت ۱ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا استراحت کند سپس بین دو کیسه فریزر قرار دهید و وردنه بکشید و به قطر ۳ میل باز کنید سپس خمیر را روی قالب تک نفره تارت انداخته و اضافه های خمیر را بگیرید و خمیر کف قالب تارت را با چنگال چند سوراخ بزنید که موقع پخت پف نکند سپس در فر گرم شده به مدت ۲۰ دقیقه در دمای ۱۸۰ قرار دهید سپس از قالب خارج کنید و اجازه دهید تا خنک شود.

مرحله سوم : سرخ کردن بادمجان

بادمجان ها را پوست بگیرد و به شکل دلخواه برش بزنید و به مدت ۳۰ دقیقه داخل آب و نمک قرار دهید تا تلخی بادمجان ها از بین برود سپس آبکشی کنید و اجازه دهید تا آب اضافی آن خارج شود و روی بادمجان ها با کمک قلمو ماست بزنید تا در هنگام سرخ کردن روغن کمتری جذب کند سپس داخل تابه سرخ کنید می توانید در فر نیز قرار دهید تا روغن کمتری استفاده شود بادمجان ها را بعد از سرخ شدن با کمک گوشکوب دستی یا برقی له کنید و به شکل پوره دربیاورید.

مرحله چهارم : پخت کشک بادمجان لقمه ای

داخل یک تابه مقداری روغن ریخته تا داغ شود سپس پیاز ها را نگینی ریز خرد کنید و به همراه کمی زردچوبه و فلفل سیاه تفت دهید سپس سیرها را پوست بگیرید و رنده و یا پوره کنید و به پیاز اضافه کرده تا عطر سیر خارج شود سپس بادمجان ها پوره شده را اضافه کنید و کمی که تفت خورد عصاره گوشت یا آب قلم را اضافه کنید و مقداری آب بریزید و اجازه دهید با دمای کمی پخته و آبش کشیده شود در ۱۰ انتهای پخت نعنا داغ را تهیه کنید و داخل کشک بادمجان ریخته و هم بزنید.

مرحله پنجم : تهیه کشک بادمجان لقمه ای

کشک بادمجان را با کمی آب رقیق کنید و به مواد فوق اضافه کنید و هم بزنید وقتی آب اضافه آن کشیده شد و کشک بادمجان غلیظ شد غذای ما حاضر است با کمک قاشق کشک را داخل تارت ها ریخته و به دلخواه روی آن پیاز داغ و گردو کشک را می ریزیم. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کشک بادمجان لقمه ای

  1. همه مواد در تهیه خمیر تارت باید خنک باشند و مستقیم از یخچال خارج شوند.
  2. نمک کشک بادمجان را در آخر اندازه کنید چون هم کشک و هم عصاره حاوی ادویه و نمک است.
  3. برای ماسوره زدن کشک کافیه کشک را داخل قیف ریخته و با ماسوره ستاره شکل بزنید.
  4. می توانید برای رژیمی تر شدن کشک بادمجان، بادمجان ها را کباب کنید.

همچنین ببینید 

از
2
دیدگاه