طرز تهیه دسر دو رنگ قالبی خیلی خوشمزه و راحت با پودر ژلاتین و خامه

دستور تهیه دسر دو رنگ

طرز تهیه دسر دو رنگ

 

دسر دو رنگ یکی از دسر های بسیار خوشمزه و راحت و قالبی می باشد که می توانید داخل قالب تهیه کنید و یا داخل لیوان ریخته و به صورت لیوانی سرو کنید. این کرم بیسکویت بسیار خوشمزه می باشد که برای مهمانی ها گزینه بسیار خوبی می باشد. شما می توانید از هر نوع قالبی که دوست دارید برای تهیه این دسر استفاده کنید. دسر دو رنگ از دو طعم کاکائوی و بیسکویتی تهیه می شود و گزینه بسیار خوبی برای مجالس است. اگر به دنبال یک دسر ازان و مقرون به صرفه هستید دسر دو رنگ را تهیه کنید. بهتر است از قالب پلاستیکی استفاده کنید و به دلیل داشتن خامه این دسر خیلی راحت از قابل جدا می شود. امروز در پارسی دی طرز تهیه دسر دو رنگ را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه دسر دو رنگ

  • شیر ۲.۵ پیمانه
  • شکر ۱/۳ پیمانه
  • پودر کاکائو ۱ ق مربا خوری
  • پودر ژلاتین ۲ ق غذا خوری
  • آب سرد ۱/۲ پیمانه
  • بیسکویت پتی بور ۱ بسته
  • وانیل شکری ۱/۲ ق چای خوری

طرز تهیه دسر دو رنگ قالبی و خوشمزه و راحت

مرحله اول: پودر کردن بیسکویت

بیسکویت ها را باید ابتدا خرد کنید. برای خرد کردن بیسکویت باید داخل غذاساز بریزید و پودر کنید. اگر غذاساز ندارید می توانید بیسکویت را داخل نایلون ضخیم ریخته و با گوشتکوب دستی بکوبید تا پودری و له شود.

مرحله دوم: آماده سازی ژلاتین

برای بن ماری کردن ژلاتین باید آن را داخل آب سرد بریزید و صبر کنید تا اسفنجی شود. سپس یک کتری روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید و ژلاتین را روی آن قرار دهید و هم بزنید تا ژلاتین حل شود. می توانید برای بن ماری کردن ژلاتین ۱ دقیقه داخل مایکروفر قرار دهید.

مرحله سوم: تهیه مواد دسر

شیر و شکر و پودر کاکائو را داخل قابلمه بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید و با همزن دستی هم بزنید تا یکدست شود. لازم نیست شیر بجوشد و فل فل بزنید و همین که مواد یکدست شود و شکر حل شود. خامه هم دمای محیط را به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود.

مرحله چهارم: تهیه دسر دو رنگ

سپس در ادامه باید بیسکویت پتی بور خرد شده را به همراه وانیل اضافه کنید و هم بزنید و بعد از چند دقیقه که به غلظت فرنی برسد. مواد را به دو قسمت تقسیم کنید و به آن پودر کاکائو اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود. از مواد کاکائو کف قالب ریخته و برای ۲۰ دقیقه در یخچال قرار دهید و بعد از نیم بند شود و مابقی مواد را بریزید و برای ۶ ساعت بگذارید تا یخچال کامل بسته شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه دسر دو رنگ خوشمزه و قالبی و شیک

  1. برای خارج کردن دسر از قالب باید با دست دور تا دور دسر را از قالب جدا کنید و روی دیس مورد نظر برگردانید.
  2. می توانید همه مواد را به صورت ساده تهیه کنید.
  3. می توانید به ماقی مواد نسکافه بزنید.
  4. از بیسکویت ساده استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه