طرز تهیه دسر توت فرنگی و موز خیلی راحت با خامه بدون ژلاتین

دسر توت فرنگی و موز

 

دسر ها انواع و اقسام مختلفی دارد و شما می توانید این دسر را با ترکیب توت فرنگی یا موز تهیه کنید. این دسر خوشمزه نیازی به پخت ندارد و شما می توانید با یک عدد کیک ساده شکلاتی یا بیسکویت پتی بور این دسر را تهیه کنید. این دسر نیازی به ژلاتین ندارد چون مواد داخل لیوان به صورت لایه ی قرار می گیرد. می توانید بجای خامه از بستنی های وانیلی یا کاکائویی استفاده کنید تا طعم جدید تری داشته باشد و این کاملا دلخواه است. این دسر را می توانید چند ساعت قبل مهمانی ها خود تهیه کنید و در یخچال قرار دهید. امروز در پارسی دی طرز تهیه دسر توت فرنگی و موز را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

موز۳ عدد
توت فرنگی۲۰۰ گرم
خامه یا بستنی۱ ق غذا خوری
کیک پودر شده یا بیسکویتبه مقدار لازم
ترافلبرای تزیین

طرز تهیه دسر توت فرنگی و موز

مرحله اول: آماده سازی کیک یا بیسکویت

ابتدا باید کیک را پودر کنید، می توانید با دست یا کمک خرد کن مواد را پودری کنید اگر کیک شکلاتی دوست ندارید می توانید از بیسکویت های پتی بور در طعم وانیلی یا کاکائویی نیز استفاده کنید و داخل خرد کن ریخته و میکس کنید تا پودری شود.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد با خامه

در ادامه باید موز را پوست بگیرید و خرد کنید و به همراه توت فرنگی شده و خامه صبحانه میکس کنید تا یک مایه یکدست و کرمی شکل داشته باشید. اگر میکسر ندارید می توانید از مخلوط کن یا خرد کن های دستی استفاده کنید یا مواد را به صورت ریز خرد کنید.

مرحله سوم: تهیه دسر توت فرنگی و موز

در ادامه باید کف لیوان یک لایه کیک پودر شده یا بیسکویت بریزید و بعد از مواد میکس شده مرحله قبل و مجدد کیک و مواد میوه ای و همین طور ادامه دهید تا ظرف پر شود و در انتها می توانید برای تزیین از توت فرنگی و موز خرد شده به همراه ترافل استفاده کنید و بهتر است لایه روی با کیک باشد، دسر را می توانید بلا فاصله سرو کنید و یا در یخچال قرار دهید و بعد سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور توت فرنگی و موز

  1. می توانید بین لایه ها از گردو یا بادام نیز استفاده کنید.
  2. می توانید مقدار خامه را بیشتر کنید یا از بستنی بجای آن استفاده کنید.
  3. اگر میوه های شما زیاد شیرین نیست بهتر است چند قاشق شکر به مخلوط خامه و میوه ها اضافه کنید و میکس کنید.
  4. به دلخواه می توانید از پنیر خامه ای نیز استفاده کنید.

همچنین ببینید 

طرز تهیه دسر توت فرنگی و موز خیلی راحت با خامه بدون ژلاتین
5 (100%) 1 votes