طرز تهیه تارت زردآلو فوق العاده خوشمزه و آسان + خمیر تارت عالی

دستور پخت تارت زردآلو

طرز تهیه تارت زردآلو

 

تارت زردآلو یکی از تارت های بسیار خوشمزه و ساده است که می توانید در فصل بهار و تابستان همزمان با رسیدن زردآلو رسیده و شیرین این تارت جذاب را تهیه کنید. تارت ها از خانواده پای و گلت ها می باشند که یک نوع شیرینی یا کیک مدرن حساب می شوند و بیشتر داخل قالب مخصوص تارت تهیه می شود. تارت زردآلو از دو مرحله تشکیل می شود، ابتدا باید خمیر تارت را تهیه و استراحت دهید و مواد میانی تارت را تهیه کنید. تارت زردآلو را می توانید در یک قالب بزرگ تهیه کنید و بعد از پخت برش بزنید و یا می توانید در قالب های کوچک ریخته و داخل فر یا سولاردم سرو کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه تارت زردآلو را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه تارت زردآلو

  • آب سرد ۹۰ میلی لیتر
  • آرد ۳۰۰ گرم
  • کره سرد ۱۷۰ گرم
  • وانیل نوک ق ق چای خوری
  • نمک ۱ پنس

مواد لازم برای مواد میانی تارت

  • زرد آلو ۸۰۰ گرم
  • نشاسته ذرت ۲۰ گرم
  • آرد ۲۰ گرم
  • کره ذوب شده ۳۰ گرم
  • وانیل نوک ق چای خوری

طرز تهیه تارت زردآلو خوشمزه و مجلسی به روشی آسان

مرحله اول: تهیه خمیر

ابتدا کره را داخل یخچال قرار دهید تا سرد و خنک باشد. برای تهیه خمیر تارت همه مواد آن باید سرد باشند و اصلا گرما برای خمیر تارت خوب نیست. برای تهیه آن بهتر است از غذاساز استفاده کنید تا گرما دست به خمیر نرسد. کره را خرد کنید و به همراه آرد و نمک داخل غذاساز بریزید و مخلوط کنید تا حالت شنی به خود بگیرد. برای بدون غذاساز باید کره با چنگال به خورد آرد دهید تا دانه های آرد درشت شوند.

مرحله دوم: استراحت خمیر

در ادامه وانیل را افزوده و بعد باید کم کم آب سرد اضافه کنید تا جایی که خمیر جمع شود. ممکن است بسته به نوع آردی که انتخاب می کنید آب خور بیشتر یا کمتری داشته باشد. وقتی خمیر تارت را در دست می گیرد نیابد خیلی شل و نه خیلی سفت باشد. خمیر را داخل نایلون قرار دهید و برای ۳۰ دقیقه در یخچال استراحت دهید تا خنک شود.

مرحله سوم: تهیه مواد میانی تارت زردآلو

زردآلو ها را از وسط به دو نیم کنید و هسته را جدا کنید و از وسط به چند برش تقسیم کنید. زردآلو ها را به همراه کره ذوب شده و آرد و نشاسته و وانیل مخلوط کنید و خوب هم بزنید تا مواد یکدست شوند.

مرحله چهارم: پخت تارت زردآلو

خمیر را از نایلون خارج کنید و روی بین دو نایلون باز کنید و خمیر را به قالب انتقال دهید و کف قالب را چنگال سوراخ کنید و مواد زردآلو را داخل تارت ریخته و به دلخواه می توانید از باقی مانده خمیر روی آن کاتر بزنید و قالب را در فر از قبل گرم شده با دمای ۲۰۰ درجه برای ۲۰ دقیقه و بعد ۱۸۰ برای ۳۰ دقیقه بگذارید تا تارت حسابی پخته و طلایی شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه تارت زردآلو

  1. می توانید از قالب کف جدا شونده برای راحتی کار استفاده کنید.
  2. به دلخواه می توانید از پرک بادام استفاده کنید.
  3. بیش از اندازه با خمیر کار نکنید زیرا گرم می شود.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه