طرز تهیه املت با سویا بسیار خوشمزه با پنیر پیتزا + عکس مراحل

دستور پخت املت با سویا

طرز تهیه املت با سویا

 

املت با سویا یکی از املت های بسیار خوشمزه و ساده می باشد که شما می توانید با سویا خیس شده و چرخ شده تهیه کنید و یا می توانید به صورت چرخ نشده این املت را تهیه کنید. املت سویا با طعم پنیر پیتزا طعم بسیار خوبی دارد و برای کسانی که گوشت چرخ کرده دوست ندارید گزینه بسیار خوبی می باشد. شما می توانید این املت خوشمزه را با نان تازه سرو کنید و یا می توانید برای نهار یا صبحانه یا عصرانه تهیه کنید. اگر پنیر پیتزا را دوست ندارید می توانید حذف کنید و یک املت ساده تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه املت با سویا به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه املت با سویا

  • سویا خیس خورده ۱۰۰ گرم
  • پیاز ۱ عدد
  • تخم مرغ ۳ عدد
  • گوجه ۴ عدد
  • پنیر پیتزا ۱ پیمانه
  • رب گوجه ۱ ق غذا خوری
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، فلفل قرمز به مقدار لازم

طرز تهیه املت با سویا خوشمزه و ساده

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید سویا را با کمی آب گرم خیس کنید و آبکش کنید. سپس سویا را می توانید به دلخواه با غذاساز یا آسیاب پوره و له کنید، این مرحله دلخواه است و می توانید از سویا ریز استفاده کنید و چرخ نکنید.

مرحله دوم: تفت دادن مواد

در ادامه پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه کمی تفت دهید و بعد زردچوبه و روغن اضافه کنید (می توانید به دلخواه بجای روغن از کره یا روغن کرمانشاهی استفاده کنید) تفت دهید و بعد سویا خیس خورده یا چرخ شده را اضافه کنید و تفت دهید تا سویا خوب سرخ و نرم شود.

مرحله سوم: افزودن رب

در ادامه باید گوجه فرنگی ها را پوست بگیرید به دلخواه و خرد کنید و به همراه مواد تفت دهید و بعد رب را اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی رب از بین برود و حرارت را کم کنید و بگذارید تا حسابی گوجه فرنگی پخته و آب اضافه کشیده شود و بعد ادویه ها را اضافه کنید.

مرحله چهارم: تهیه املت سویا

در ادامه باید تخم مرغ ها را داخل مواد بکشنید و هم بزنید تا تخم مرغ ها پخته شوند و بعد پنیر پیتزا روی املت بریزید و درب آن را قرار دهید و بگذارید تا کمی پنیر ذوب شود. به همین راحتی املت سویا حاضر است. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه املت با سویا خوشمزه و ساده با پنیر پیتزا

  1. می توانید از پنیر ورقه ای نیز به دلخواه استفاده کنید.
  2. در ریختن نمک دقت کنید زیرا خود پنیر حاوی نمک است و املت شور نشود.
  3. می توانید بجای خرد کردن می توانید پوره گوجه فرنگی استفاده کنید و یا می توانید از پودر گوجه فرنگی نیز به دلخواه استفاده کنید.
  4. می توانید تخم مرغ ها را مخلوط نکنید و به صورت درسته بگذارید تا پخته شود.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه