طرز تهیه خورش کدو سبز با گوشت قلقلی و لپه فوری ساده برای 4 نفر

طرز تهیه خورش کدو سبز با گوشت قلقلی

 

خورش کدو سبز بسیار خوشمزه و مقوی است و شما می توانید این بار با گوشت قلقلی این خورشت خوشمزه و راحت را در سریع ترین زمان ممکن تهیه کنید. شما می توانید این غذای فوری را با کدو سبز و لپه تهیه کنید و به همراه برنج زعفرانی میل کنید. کدو سبز از آنتی اکسیدان می باشد که بدن در برابر رادیکال های آزاد شما را محافظت می کند. امروز در پارسی دی طرز تهیه خورش کدو سبز با گوشت قلقلی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه خورش کرفس

 

مواد لازم

کدو سبز قلمی۴ عدد
پیاز۲ عدد
رب گوجه فرنگی۲ ق غذا خوری
گوشت چرخ کرده۲۰۰ گرم
سیر۱ حبه
گوجه فرنگی۴ عدد
لپه۱/۲ پیمانه
آبلیموبه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، زردچوبهبه مقدار لازم

 

همچنین ببینید: طرز تهیه خورش قیمه

 

طرز تهیه خورش کدو سبز

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید لپه را تمیز کنید و برای نیم ساعت یا ۱ ساعت خیس کنید. کدو سبز ها را بشورید و پوست بگیرید و به اندازه دلخواه برش بزنید و نمک بزنید و بعد از ۲۰ دقیقه بشورید و خشک کنید و داخل تابه کمی سرخ کنید.

مرحله دوم: تهیه گوشت قلقلی

در ادامه یکی از پیازها را پوست بگیرید و رنده کنید و به همراه گوشت چرخ کرده و کمی نمک و فلفل سیاه و زردچوبه مخلوط کنید و هم بزنید و گوشت را خوب ورز دهید. از مواد گوشتی به اندازه یک گردو بردارید و داخل روغن سرخ کنید و کنار قرار دهید.

مرحله سوم: تفت دادن پیاز

در ادامه باید یکی دیگر از پیاز ها را پوست بگیرید و رنده ریز بزنید و به همراه کمی روغن و زردچوبه تفت دهید تا سبک شود و بعد رب را اضافه کنید و کمی تفت دهید تا رنگ رب باز شود سپس لپه را اضافه کنید و در ادامه گوشت قلقلی و کدو های سرخ شده را نیز بیفزاید.

مرحله چهارم: تهیه خورشت کدو سبز

گوجه فرنگی ها را بشورید و می توانید به صورت برش خورده یا تفت داده به خورش اضافه کنید و کمی روی مواد آب جوش بریزید و بگذارید برای ۱ ساعت با شعله کم پخته و جا افتاده شود و زمانی که خورشت پخته شد کمی آبلیمو اضافه کنید و مزه ها را بالانس کنید. نوش جان

 

همچنین ببینید: طرز تهیه خورش به

 

فوت و فن های دستور پخت خورشت کدو سبز با گوشت قلقلی

  1. می توانید گوجه فرنگی ها را پوره کنید و بجای رب استفاده کنید.
  2. برای سهولت در پخت می توانید لپه ها را یک بار بجوشانید تا نرم شود و موقع تفت دادن بیشتر از چند دقیقه تفت ندهید وگرنه سفت می شود.
  3. برای چاشنی می توانید از آبغوره یا لیمو یا نارنج استفاده کنید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه خورشت بامیه

از
2
دیدگاه