طرز تهیه خورش کدو سبز بدون گوشت ساده و مجلسی با غوره

خورش کدو سبز بدون گوشت

 

خورشت ها انواع و اقسام بسیار مختلفی دارند و شما می توانید این غذای خوشمزه را این بار بدون گوشت و مرغ تهیه کنید. خورش کدو سبز بدون گوشت یکی از خورشت های بسیار خوشمزه و ساده است که بین ما ایرانی ها بسیار محبوب است و شما می توانید به همراه پلو این غذا را سرو کنید. برای مزه دار کردن این خورش می توانید از غوره و شکر و آبلیمو برای مزه دار کردن این غذا استفاده کنید. می توانید با این رسپی یک غذای مقرون به صرفه و اقتصادی تهیه کنید که بسیار خوشمزه نیز می باشد. اگر دوست دارید کدو سبز در غذا های خود استفاده کنید این دستور را یک بار تست کنید تا عاشق طعم و مزه آن شوید. امروز در پارسی دی طرز تهیه خورش کدو سبز بدون گوشت را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

کدو سبز خورشتی۱ کیلوگرم
پیاز۱ عدد
رب۱ ق سوپ خوری
شکر۲ ق غذا خوری
آبلیمو۳ ق غذا خوری
زعفران دم کردهبه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه خورش کدو سبز بدون گوشت

مرحله اول: سرخ کردن کدو سبز

ابتدا باید کدو سبز را پوست بگیرید و می توانید به صورت ورقه ای خرد کنید و یا به صورت درسته نمک بزنید و بعد بشورید و روی یک دستمال قرار دهید تا آب اضافه خارج شود سپس داخل تابه با کمی روغن سرخ کنید تا طلایی و یکدست شود.

مرحله دوم: تفت دادن پیاز

در ادامه پیاز را پوست بگیرید نگینی ریز خرد کنید و به همراه روغن تفت دهید تا سبک و طلایی شود. سپس زردچوبه و فلفل سیاه اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی ادویه ها گرفته شود، میزان فلفل سیاه بستگی به ذائقه خودتان دارد و در ادامه باید رب را اضافه کنید.

مرحله سوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه باید رب را حسابی تقت دهید تا بوی خامی رب از بین برود و بعد ۱ لیوان آب جوش به مواد اضافه کنید تا رب رنگ باز کند و سس کم کم بحوشد غلیظ شود. به دلخواه کمی زعفران دم کرده اضافه کنید و زمانی که سس جوشید باید کدو های سرخ شده را داخل آن قرار دهید.

مرحله چهارم: پخت خورش کدو سبز بدون گوشت

در ادامه باید درب قابلمه را نیمه باز قرار دهید و صبر کنید تا کدو پخته شود و بعد از پخت کدو نوبت اضافه کردن چاشنی می باشد شکر و آبلیموترش را باهم مخلوط کنید و هم بزنید و به خورشت اضافه کنید و مجدد کمی زعفران اضافه کنید و بگذارید تا جا افتاده شود و در انتها کمی غوره نیز به آن اضافه کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت خورش کدو سبز بدون گوشت

  1. می توانید برای خوشمزه تر شدن این خورشت گوجه فرنگی ها را حلقه ای خرد کنید و داخل روغن سرخ کنید و در انتها روی خورشت قرار دهید.
  2. اگر شکر و آبلیمو دوست ندارید می توانید از پر لیمو عمانی استاده کنید.
  3. به دلخواه کی دارچین برای عطر بیشتر به غذا اضافه کنید.

همچنین ببینید 

طرز تهیه خورش کدو سبز بدون گوشت ساده و مجلسی با غوره
3.7 (73.33%) 3 votes